سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۲
۰ نفر

مصطفی شوقی: هیأت‌مدیره سایپا شاید ورزشی‌ترین هیأت‌مدیره تیم‌های صنعتی در لیگ فوتبال ایران باشد؛ علی دایی، حسین رضازاده و حمید سجادی.

از میان آنها اما ۲ روز پیش این قهرمان سابق دوومیدانی ایران و آسیا بود که از خط پایان رد شد تا جانشین مهرداد هاشمی، مدیرعاملی که در سال پنجم برنامه خود، یک قهرمانی و صعود به مرحله یک‌چهارم لیگ قهرمانان آسیا را البته در کنار عنوان یازدهمی لیگ هفتم کسب کرد، شود.

حمید سجادی در حالی مدیرعامل سایپا شده است که پیش از این بنا به ملاحظاتی که خود آن را قرار ندادن سایپا در حاشیه می‌نامید، حضور در این تیم را رد کرده بود. تکذیب مصلحتی که با پایان لیگ با حکم مهرداد بذرپاش مدیرعامل کارخانه سایپا دیگر رنگ باخت.

در کنار سجادی، علی دایی که پس از مناقشه بر سر حضور دائمی‌اش در تیم‌ملی از مجموعه سایپا جدا شده بود، به عضویت هیأت‌مدیره درآمد تا در جایگاهی بالاتر فوتبال را زیرنظر داشته باشد، حتی بالاتر از مدیریت فنی این تیم.

رضازاده اما بیشتر حضوری نمادین در هیأت‌مدیره سایپا دارد، او که سال‌ها با پیراهن سایپا در لیگ وزنه‌برداری ایران و قهرمانی آسیا شرکت کرده بود، در مجموعه این تیم غریبه نیست.

مثلث ورزشی‌ها در هیأت‌مدیره سایپا به میانداری حمید سجادی در حالی شکل گرفته است که مهمترین چالش پیش‌روی رکورددار ۷ ماده دوومیدانی ایران و آسیا این است که باید در ابتدای راه، جانشین علی دایی را انتخاب کند. در این میان سرمربی سابق و عضو کنونی هیأت‌مدیره نقش حداکثری را برعهده خواهد داشت.

منابع نزدیک به سایپا می‌گویند که حمید سجادی علاوه بر مدیرعاملی در قامت ریاست هیأت‌مدیره این تیم نیز قرار خواهد گرفت، از این رو به نظر می‌رسد در جایگاه برنامه‌ریزی از امتیاز بیشتری نسبت به مهرداد هاشمی، مدیرعامل سابق برخوردار است.

از سوی دیگر همکاری علی دایی و سجادی با توجه به اختلافی که در اردوی سایپا در کیش میان سرمربی با کارمندان هیأت‌فوتبال کیش به ریاست سجادی پیش آمد جالب‌توجه است.

موضوعی که علی دایی را به شدت آشفته کرد  اما منابع نزدیک به سایپا معتقدند که مدیرعامل جدید از همکاری با دایی در هیأت‌مدیره به شدت استقبال کرده است، پس این نمی‌تواند دلیلی برای مخالف‌خوانی‌های آینده باشد. به هرحال صلحی بعد از منازعه‌ای صورت گرفته است.

در این میان اما مقصد بعدی مهرداد هاشمی در ابهام است. او که با سایپا به چهره‌ای فوتبالی درآمد، در اتحادیه مدیران باشگاه‌ها برخلاف دیگر همکارانش چهره‌ای فعال بود و حتی در انتخابات ریاست فوتبال طرفدار اجماع اتحادیه بود. به هاشمی پیشنهادهایی در مورد قبول پست مدیریت غیرورزشی در کارخانه سایپا شده است که وی آن را به بررسی و فکر کردن در آینده موکول کرده است.

مدیرعامل جدید خلاء رسانه‌ای تیم سایپا را نیز پر خواهد کرد، او ورزشکاری است که به عنوان کارشناس رسمی در تلویزیون و مطبوعات حضور داشته است، به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که در تعامل با رسانه‌ها یخ‌ باشگاه سایپا را بشکند.

حمید سجادی اما همچنان در موسسه ورزش کیش فعالیت  خواهد کرد. نزدیکان او می‌گویند: «او در سایپا و کیش به طور همزمان حضور خواهد داشت و فعالیت خواهد کرد.»

مدیرعامل جدید در آخرین سال دوران ورزشی خود در تیم دوومیدانی سایپا، خط پایان را رد کرده بود و حالا در ابتدای خط استارت مدیریت این باشگاه قرار دارد.

کد خبر 52508

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز