تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۹ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۴۸۲ هزار نفر ثبت شد.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از ابتلای قطعی ۲۱۲ هزار و ۵۰۱ نفر در ایران به ویروس کرونا و افزایش شمار جان‌باختگان به ۹ هزار و ۹۹۶ نفر خبر داد.

دکتر سیما سادات لاری درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران و موارد فوت ناشی از کووید۱۹ گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۴ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵۳۱ بیمار جدید مبتلا شناسایی و هزار و ۳۴۰ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در ایران به ۲۱۲ هزار و ۵۰۱ رسید.

وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۳ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند تا مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۹۹۶ نفر برسد. تاکنون ۱۷۲ هزار و ۹۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۸۶۹ نفر از بیماران کووید۱۹ در وضعیت شدید تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته لاری، تاکنون یک میلیون و ۵۰۲ هزار و ۵۲۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در استان‌های خوزستان، کردستان، هرمزگان، بوشهر و بعضی مناطق فارس، لرستان، کرمانشاه و گلستان میزان ابتلا و بستری بیماران کاهشی نبوده و این استان‌ها همچنان در وضعیت هشدار قرار دارند.

  • بیش از ۷۳ هزار مبتلا در قطر؛ آمار مبتلایان در عربستان به بیش از ۱۶۷ هزار نفر رسید

منابع خبری از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان و قطر خبر دادند. تسنیم به نقل از روسیا الیوم نوشت: وزارت بهداشت قطر از ثبت ۱۱۹۹ مورد جدید ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر و جان‌باختن ۵ مبتلای دیگر خبر داد. با ثبت موارد جدید ابتلا، آمار کل مبتلایان در قطر به ۷۳ هزار و ۸۳ نفر و آمار جان‌باختگان به ۱۰۴ نفر رسید.

سلطان‌نشین عمان هم از ثبت ۱۱۴۲ مورد جدید ابتلا به کرونا و افزایش آمار مبتلایان به ۳۳ هزار و ۵۴۶ نفر و جان‌باختگان به ۱۴۲ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت عربستان هم از ثبت ۳۱۲۳ مورد جدید ابتلا به کرونا و جان‌باختن ۴۱ نفر دیگر خبر داد. با ثبت موارد جدید ابتلا و فوتی، آمار کل مبتلایان در عربستان به ۱۶۷ هزار و ۲۶۷ نفر و آمار جان‌باختگان به ۱۳۸۷ نفر افزایش یافت.

  • هشدار درباره شیوع موج دوم کرونا در انگلیس

به گزارش تسنیم، برخی از پزشکان برجسته انگلیسی هم درباره موج دوم کرونا در این کشور هشدار داده‌اند. این پزشکان در یک نامه سرگشاده که در نشریه British Medical Journal چاپ شده است اعلام کردند در حالی که پیش‌بینی روند این بیماری همه‌گیر در انگلیس دشوار است اما شواهد موجود نشان می‌دهد که با توجه به شیوع‌های محلی خطر وقوع موج دوم کرونا واقعی است.

  • آمار مبتلایان در اروپا

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می‌دهد که کرونا همچنان در اروپا جولان داده و تا به حال در انگلیس ۳۰۶۲۱۰ نفر به کرونا مبتلا شده ۴۲۹۲۷ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال ۲۹۳۸۳۲ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۸۳۲۵ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

ایتالیا هم به‌شدت تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته و تا به حال ۲۳۸۸۳۳ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۳۴۶۷۵ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال ۱۹۲۷۷۸ نفر به کرونا مبتلا شده و ۸۹۸۶ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در فرانسه هم تا به حال ۱۶۱۲۶۷ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۹۷۲۰ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 525250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha