مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۵ - ۱۰:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازه اصلی میدان آزادی نماد ملی کشور سالم است اما عملیات باز‌سازی سنگ‌های شکسته و سیستم آبیاری 35 ساله‌اش باز سازی خواهد شد.

علیرضا سرگل زهی شهردار منطقه 9 با اعلام این خبر گفت: بازسازی میدان آزادی همزمان با عید سعید فطر آغاز خواهد شد. با هماهنگیهای انجام شده با سازمان زیباسازی ، در روز عید سعید فطر کلنگ ترمیم سنگهای شکسته میدان آزادی زده و تعویض سیستم آبیاری 35 سال گذشته و همچنین اصلاح چمن این میدان نیز آغاز می‌شود.

وی با تکذیب شایعات مربوط به ریزش برج آزادی گفت: در سال 83 نفوذ آب از کنار ساختمان‌های جنبی برج نگرانی‌هایی را به وجود آورد و این موضوع را مطرح ساخت که برج در حال تخریب است.

وی افزود: در جلسه‌ای با اعضای شورای شهر و شهرداری تهران مقرر شد در مورد نفوذ آب به بدنه و یا سقف برج مطالعاتی را انجام دهیم.

شهردار منطقه 9 با اشاره به اینکه برج از نظر ساختاری و سازه ای هیچ مشکلی ندارد گفت: عدم نگهداری صحیح موجب نفوذ آب به سقف برج شده بود که با شناسایی 20 نقطه نسبت به رفع این مشکل اقدام شد.

وی افزود: سقف برج با ماده ای به نام الکوتینگ پوشانده شده بود که متاسفانه برای ایزوله مجدد از قیر استفاده کرده بودند و موجب صدماتی به برج شده بود.

سرگل زهی در ادامه گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با بنیاد رودکی هم اکنون ایزوله سقف و ساختمان برج با ماده اصلی خود صورت گرفته است.

شهردار منطقه 9 با اشاره به شست و شوی بدنه برج با ماده ای به نام سند بلاست گفت: این ماده باعث نفوذ آب به زیر ایزوله برج شده بود که با اجرای ایزوله مجدد این مشکل نیز رفع شد.

وی با اشاره به اینکه هیچ گونه نشستی در ساختمان برج آزادی ایجاد نشده اظهار کرد: فونداسیون برج از زیر زمین 10 متر است که امکان نفوذ آب به زیر ساختمان برج را غیرممکن می‌کند.

سرگل زهی در ادامه گفت: تعویض سنگهای کف میدان برج به صورت همان سنگهای قبلی صورت‌گرفته و هیچ تغییری در آن به وجود نمی‌آید.

وی افزود: آلاینده‌های شهر تهران بر روی بدنه برج اثری مستقیم داشته که به پیشنهاد مهندسان مشاور می توان با برداشت یک لایه از بدنه آن برج را نظافت کرد.

شهردار منطقه 9 در ادامه گفت: مسئولیت مستقیم برج آزادی بر عهده بنیاد رودکی است که با شهرداری هیچ مشکلی ندارد و برای ساماندهی برج به صورت هماهنگ با هم عمل می‌کنیم.

وی از نصب تابلوی روزشمار برای ساماندهی برج آزادی خبر داد و گفت: با نصب این تابلو شهروندان تهرانی در جریان زمان پایان ساماندهی ساختمان برج قرار می‌گیرند.

سرگل زهی درمورد ترافیک اطراف برج اظهار کرد: مطالعات ترافیکی در خیابانهای اطراف برج صورت گرفته که با نهایی شدن آن شاهد رفع ترافیک این منطقه خواهیم بود.

وی افزود: روزانه 500 هزار نفر در اطراف میدان آزادی تردد می کنند که ساماندهی ترافیک این منطقه بسیار ضروری است و طبق نظر کارشناسان با نهایی شدن مطالعات ترافیکی منطقه بار ترافیکی میدان آزادی به خیابانهای اکبری، استاد معین، عزیزی و رحمانی منتقل می‌شود.

کد خبر 5270

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز