معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته مجازین به انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال 87 از یکشنبه پنجم خرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش آغاز می‌شود.

دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد روز سه‌شنبه 31 اردیبهشت اعلام شد، اظهار کرد: در مرحله اول این آزمون 148 هزار و 142 نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند که این تعداد با احتساب دو رشته‌ای‌ها 157 هزار و 700 نفر می‌باشد.

وی با بیان اینکه انتخاب رشته مجازین طی روزهای 5 تا 8 خرداد ماه انجام می‌شود، گفت: مجازین به انتخاب رشته باید با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش نسبت به نشانی www.sanjesh.org به انتخاب رشته اقدام کنند، بر این اساس داوطلبان می توانند دفترچه‌های انتخاب رشته را از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش و یا با مراجعه به مراکز پستی سراسر کشور دریافت کرده و پس ازمطالعه دفترچه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

دکتر خدایی افزود: داوطلبان برای دسترسی به نتیجه آزمون باید شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه‌ای خود را وارد کنند.

انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد از 5 خرداد

به گفته وی، دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد سال 87 که شامل ظرفیت پذیرش رشته‌ها و شرایط و ضوابط ارگانهای بورس دهنده و موسسات آموزش عالی است که به صورت شرایط خاص نسبت به پذیرش دانشجو اقدام می‌کنند، از روز یکشنبه 5 خرداد تا روز چهارشنبه 8 خرداد 87 در سایت اینترنتی این سازمان قابل دسترس خواهد بود.

ضمنا آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند، در صورت تمایل به دریافت دفترچه، می توانند با مراجعه به مراکز پستی شهرستان محل اقامت خود و با پرداخت چهار هزار ریال در مهلت مذکور، نسبت به دریافت آن اقدام کنند.


دریافت شماره رمز 15 رقمی به منزله تایید نهایی انتخاب رشته
کدمحل‌های انتخابی پس از گرفتن تاییدیه به هیچ عنوان قابل تغییرنیست

معاون سازمان سنجش به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته توصیه کرد که ابتدا نسبت به تهیه و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته اقدام کرده و سپس از صبح روز یکشنبه 5 خرداد تا ساعت 24 روز چهارشنبه 8 خرداد 87 برای انتخاب رشته با وارد کردن شماره کارت اعتباری، شماره پرونده، شماره کاربر، رمز ورود و کد رهگیری ثبت‌نام اولیه، شماره داوطلبی و شماره شناسنامه نسبت به ثبت کدرشته محلهای انتخابی و تکمیل فرم در مدت زمانی تعیین شده اقدام کنند.

وی افزود: پس از تایید نهایی رشته‌های انتخابی توسط داوطلب، شماره رمز 15 رقمی توسط سیستم به عنوان رسید در اختیار داوطلب قرار داده می‌شود، در غیر این صورت انتخاب رشته آنان تکمیل نشده است. همچنین با توجه به اینکه کد محلهای انتخابی درج شده در فرم انتخاب رشته اینترنتی پس از گرفتن تاییدیه به هیچ عنوان قابل تغییر و یا تعویض نیست، به داوطلبان توصیه می‌شود قبل از اقدام به تکمیل نهایی فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی خود، جزئیات و اطلاعات مربوط به کد رشته‌های انتخابی را مطالعه کرده و مدنظر داشته باشند.

دکتر خدایی با بیان اینکه سیستم انتخاب رشته تا حدود زیادی هوشمند پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: توسط این سیستم هوشمند در حد امکان خطاهای احتمالی داوطلبان در زمان انتخاب رشته اینترنتی به آنان تذکر داده می‌شود. بدیهی است چنانچه داوطلبی نسبت به رفع خطاهای داده شده اقدام نکند، انتخاب رشته وی کامل نشده و به این داوطلب نیز شماره رمز 15 رقمی به عنوان رسید داده نخواهد شد.

داوطلبان تا 31 خرداد برای ارسال انتقاد نسبت به نتایج مهلت دارند

وی ادامه داد: داوطلبان پس از مشاهده کارنامه نتایج اولیه این آزمون، ضمن توجه به توضیحات مربوط به کارنامه، درصورت داشتن هر گونه سوال باید حداکثر تا 31 خرداد از طریق پست الکترونیکی

pulic-relations@sanjesh.org و یا صندوق پستی 4378-15875 با روابط عمومی سازمان سنجش مکاتبه کنند و به مکاتباتی که پس از مهلت تعیین شده صورت گیرد، هیچ گونه پاسخی داده نخواهد شد.

لغو قبولی در صورت درج معدل غیرواقعی

دکتر عبدالرسول پور عباس رییس سازمان سنجش نیز در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران، اظهار کرد: ظرفیت نهایی پذیرش دانشجو در آزمون کارشناسی ارشد 34 هزار و 754 خواهد بود، همچنین دو هزار نفر از دانشجویان ممتاز و 3 هزار نفر از شاگرد اولی ها نیز امسال وارد دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها خواهند شد که در نهایت پذیرش دوره‌های کارشناسی ارشد امسال 40 هزار نفر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون کارشناسی ارشد نسبت به سال 84 از رشد 100 درصدی برخوردار بوده است، گفت: این آمار نسبت به سال گذشته 37 درصد رشد داشته است.

رییس سازمان سنجش با بیان اینکه مجازین انتخاب رشته می‌توانند از 5 تا 8 خرداد ماه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند، اظهار کرد: با ورود داوطلبان به سیستم اینترنتی انتخاب رشته اولین پنجره ای که باز می شود در مورد معدل، رشته و دانشگاه فارغ‌التحصیلی داوطلب می باشد که داوطلب باید آنرا تایید کند و در صورتی که داوطلب آنرا تایید کند ولی مغایرتی در این رابطه مشاهده شود پذیرش و قبولی داوطلب کان لم یکن تلقی می شود.

دکتر پورعباس در خاتمه خاطر نشان کرد: داوطلبان در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در این رابطه باید گزینه عدم تایید را انتخاب کرده و مدارک مربوطه را تا پایان خرداد ماه به سازمان سنجش ارسال کنند با این حال این دسته از داوطلبان نیز می توانند پروسه انتخاب رشته خود را طی کنند

کد خبر 52723

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز