مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه از ارائه تسهیلات ودیعه مسکن و کمک بلاعوض اجاره مسکن به جامعه هدف سازمان بهزیستی با حمایت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و همکاری صندوق امداد ولایت خبر داد.

تسهیلات به مددجویان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه،  فاطمه رضوان مدنی افزود: مبلغ یک میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان تسهیلات و همچنین ۷۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای ودیعه مسکن مددجویان بهزیستی استان کرمانشاه اختصاص داده شده است.  

وی با تشریح جزئیات پرداخت ودیعه مسکن به مددجویان تحت پوشش بهزیستی، اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار که تعدادخانوار آنها حداقل ۳ نفرباشد، معلولین سرپرست خانوار با شدت معلولیت شدید و خیلی شدید با بعد خانوار حداقل ۳ نفر، خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول که سرپرست خانوار معلولیت دارد و فرزندان سازمان بهزیستی که  از مراکز شبانه‌روزی ترخیص شده‌اند و  زندگی مستقل دارند و مدت ۱۰ سال از زمان شروع زندگی مستقل آنها گذشته باشد، از گروه‌های دارای اولویت طرح مذکور هستند.

 وی گفت: افرادی که در دهک یک تا ۳ درآمدی هستند مشمول دریافت کمک‌های بلاعوض خواهند شد و کسانی‌که دهک یک تا ۷ درآمدی هستند مشمول دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه خواهند بود. همچنین میزان کمک بلاعوض هزینه اجاره مسکن برای مددجویان ساکن در شهرکرمانشاه مبلغ ۶۰  میلیون ریال، در سایر شهرستان‌ها مبلغ ۴۸ میلیون ریال و در روستاها و حاشیه شهرها نیزمبلغ ۲۴ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت:  برای مددجویان ساکن مرکز استان تقریبا مبلغ کمک هزینه برابر ۵ میلیون ریال برای یک سال و برای روستاها و حاشیه شهرها ماهانه ۲ میلیون ریال برای یک سال درنظر گرفته شده است.  سقف تسهیلات قرض‌الحسنه در شهرستان‌ها نیز مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال و این مبلغ در مرکز استان هم بین ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون ریال متغیر خواهد بود.

رضوان مدنی گفت: کسانی‌که مشمول دریافت این تسهیلات هستند می‌توانند با مراجعه به اداره‌های بهزیستی شهرستان‌های مربوطه با توجه به سقف اعتبار در نظر گرفته شده ثبت‌نام کنند و چنانچه شرایط احراز آنها توسط اداره بهزیستی شهرستان واداره بهزیستی استان و ستاد کشور مورد تایید قرار بگیرد، برای دریافت تسهیلات به  صندوق امداد ولایت معرفی خواهند شد.

وی در پایان اظهار داشت: این کمک‌ها شامل افرادی می‌شود که پرونده در سازمان بهزیستی دارند و  تحت پوشش کمک‌های مستمر و غیرمستمر سازمان هستند و تاکنون از طرح‌های دولتی تامین مسکن مانند زمین، واحد مسکونی، کمک‌های بلاعوض یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و ساخت مسکن استفاده نکرده باشند.

کد خبر 528434

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha