ارزش بیت‌کوین در نیمه اول سال جاری میلادی بیش از ۲۷ درصد در بحبوحه عملکرد متوسط فلزات گرانبهایی چون طلا، نقره و پلاتین افزایش یافت.

بیت‌کوین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، کوین‌دسک نوشت: بیت‌کوین درخشندگی خود را در نیمه اول ۲۰۲۰ نشان داد و ارزش آن بیش از ۲۷ درصد در بحبوحه عملکرد متوسط فلزات گرانبهایی چون طلا، نقره و پلاتین افزایش یافت.

  با اینکه طلا توانست ۱۵ درصد در نیمه اول ۲۰۲۰ رشد داشته باشد و اواخر ژوئن به بالاترین حد طی ۸ سال گذشته برسد، ولی عملکردی ضعیف تر از بیت کوین نشان داد. نقره و پلاتین هر دو  نیمه اول ۲۰۲۰ را با رشد منفی به پایان رساندند.

 با توجه به افزایش ارتباط بین ارزهای مجازی با بازارهای سهام، تحلیلگران هیچ  شکی در مورد عملکرد قدرتمند بیت کوین نداشتند.

چرا سود بیت‌کوین را با طلا و سایر فلزات گرانبها مقایسه می‌کنند؟ طلا آرمانی‌ترین سرمایه بیت‌کوین است. طلا هم مانند بیت‌کوین یک کالای نادر است که ارزش آن کاملاً از ارزش افزوده آن ناشی می‌شود.

ولی سرمایه‌گذاران بیت‌کوین برخلاف طلا بی‌ثباتی‌های شدیدتری را تجربه کرده‌اند. نقره و پلاتین در نیمه اول ۲۰۲۰ بی‌ثبات‌تر از طلا بوده‌اند.

بیت‌کوین و طلا بر اساس عملکردشان طی ۶ ماه گذشته بیشتر سرمایه‌هایی مکمل یکدیگر بوده‌اند تا رقیب. طبق گفته دیوید لیفتچیتز، از تاجران شرکت تجارت ارز مجازی اکسو آلفا، با توجه به بی‌ثباتی تاریخی بیت‌کوین، نگه داشتن همزمان طلای فیزیکی و دیجیتال امنیت بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری در یکی از آنها به وجود می‌آورد.

کد خبر 528817

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha