معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: ۹۰ درصد فروش نوزاد مادران باردارِ دارای اعتیاد کاهش پیدا کرده است.

اعتیاد-زنان

به گزارش همشهری انلاین به نقل از ایسنا، حبیب‌الله مسعودی فرید به موضوع خرید و فروش نوزادان اشاره کرد و گفت: موضوع خرید و فروش نوزادان جرم است و باید به همه مردم در این رابطه اطلاع‌رسانی شود. ما هم در کنار پلیس فتا اگر موردی را ببینیم، به نهادهای امنیتی اطلاع می‌دهیم و طبق قانونی که وجود دارد، برخورد با افراد خاطی صورت می‌گیرد تا اثر بازدارنده داشته باشد.

وی افزود: نوزادانی که شناسایی می‌شوند، با صدور حکم قاضی تعیین تکلیف خواهند شد. یعنی یا وارد خانواده سببی و نسبی خود می‌شوند یا به بهزیستی می‌آیند و حتی به فرزندخواندگی می‌روند.

مسعودی فرید در خصوص وضعیت رسیدگی به مادران باردار معتاد نیز گفت: قرار بود نوزادان مادران باردار معتاد بعد از زایمان مرخص نشود. مگر اینکه به اورژانس اجتماعی اطلاع داده شود و سپس تعیین تکلیف شوند. حتی خانواده‌ای که می خواهد کودک را برگرداند، باید پیگیری شود و همکاران گزارش مددکاری تهیه کنند که وقتی نوزاد را دادیم، شرایط همچنان مساعد باشد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی مرکز نگهداری از مادر و کودکی هم ایجاد کرده است که مادران باردار بی خانمان در آن نگهداری می‌شوند تا مارد در سلامت کامل باشد.

این مسئول درباره فروش نوزادان مادران باردار معتاد اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد فعال معتقدند که از نظرشان ۹۰ درصد فروش نوزاد مادران باردار دارای اعتیاد کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 528819

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha