مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
۰ نفر

رئیس دامپزشکی ساوجبلاغ درباره ابتلا به بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو در فصل گرما هشدار داد.

تب کریمه کنگو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فردین حسین زاده  افزود: این بیماری ویروسی به‌عنوان مشترک بین انسان و دام از طریق تماس با کنه، خون یا ترشحات لاشه و گوشت دام  آلوده منتقل می‌شود و  به‌واسطه زمان فعالیت عامل انتقال‌دهنده  این بیماری بیشتر در فصل گرما شیوع می‌یابد.

وی درباره راه‌های پیشگیری  از این بیماری افزود: دامپزشکی ساوجبلاغ در استان البرز راهکارهای مناسب پیشگیری از این بیماری را در دستور کار دارد که  توزیع سم رایگان ضدکنه برای استفاده در دامداری‌ها  در تمام ایام سال، بازرسی‌های دقیق میدانی و برخورد قضایی با عوامل کشتار غیرمجاز دام  از جمله اقدامات است.

حسین زاده ادامه داد: همچنین ابلاغ و الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کل کشور به کشتارگاه‌ها مبنی بر معاینه دقیق پیش از ذبح دام توسط دکتر دامپزشک مقیم در کشتارگاه و نگهداری لاشه‌ها در  پیش سرد کشتارگاه به‌مدت حداقل ۲۴ ساعت برای از بین رفتن آلودگی احتمالی، از دیگر فعالیت‌ها به‌شمار می‌رود.

وی همچنین از مردم خواست فرآوردهای خام دامی را از مراکز عرضه معتبر تامین و هنگام خرید گوشت قرمز به برچسب درج شده مخصوص کشتارگاه روی لاشه گوشت دقت کنند.

کد خبر 529073

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha