پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
۰ نفر

منابع خبری رژیم صهیونیستی از پیشنهاد جدید این رژیم به جنبش حماس درباره مبادله اسرا خبر دادند.

اعتراض فلسطيني‌ها به معامله قرن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صدا و سیما خبرگزاری آناتولی نوشت، شبکه ۱۲ تلویزیون عبری زبان اسرائیل چهارشنبه شب به نقل از یک منبع آگاه اسرائیلی که نامش را فاش نکرد، گزارش داد اسرائیل پیشنهاد جدیدی به حماس درباره مبادله اسرا ارایه کرده است. این منبع آگاه افزود: اسرائیل پیشنهاد جدیدی از طریق واسطه‌ها به حماس داده، اما هنوز پاسخی از طرف مقامات این جنبش دریافت نکرده است. منبع اسرائیلی به جزئیات پیشنهاد جدید اسرائیل اشاره‌ای نکرد.

اما شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد گزارش‌ها حاکی از این است اسرائیل آمادگی خود را برای گفتگو با حماس درباره ابتکار پیشنهادی یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه اعلام کرده است.

یحیی السنوار در اوایل ماه آوریل گذشته اعلام کرد حماس در ابتکاری بشردوستانه و با توجه به شیوع ویروس کرونا این آمادگی را دارد تا در ازای اقدام اسرائیل برای آزادی اسرای سالمند و بیمار فلسطینی‏، «امتیاز محدودی» درباره اسرای اسرائیلی بدهد.

چهار اسرائیلی در اسارت جنبش حماس در غزه هستند. دو تن از آن‌ها سربازان اسرائیلی هستند که در جریان حمله نظامی تابستان سال ۲۰۱۴ اسرائیل به غزه اسیر شدند در حالی که دو تن دیگر در سال‌های گذشته و به صورت نامعلومی وارد غزه شدند. جنبش حماس در ازای آزادی چهار اسیر اسرائیلی، خواهان آزادی اسیران فلسطینی از زندان‌های اسرائیل است.

کد خبر 529278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha