تصویری از قاب عکس شهید سردار سلیمانی روز گذشته هنگام سخنرانی سفیر و نماینده دائم ایران در شورای حقوق بشرسازمان ملل در ژنو منتشر شد. تصویری که لحظاتی بعد از سوی پلیس امنیت سازمان ملل برداشته شد.

عکس سردار سلیمانی سازمان ملل

به گزارش همشهری آنلاین، نماینده جمهوری اسلامی ایران در حالی که قاب عکس سپهبد شهید سلیمانی در کنارش قرار داشت، در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو به ایراد سخنرانی پرداخت.

اسماعیل بقایی هامانه سفیر ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل در چهل وچهارمین نشست شورای حقوق بشر این سازمان، این عکس را روی میز خود قرار داده بود. 

لحظاتی پس از آغاز سخنرانی بقایی هامانه، پلیس امنیت سازمان ملل قاب عکس را از روی میز برمیدارد و به گونه ای که تصویر دیده نشود آن را روی میز می گذارد.

  • سفیر ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل چه گفت؟

اسماعیل بقایی هامانه در چهل و چهارمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل ترور سردار سلیمانی و همراهانش را نه تنها نقض صریح اصول بنیادین حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل، بلکه تعدی آشکار به مبانی حقوق بشر و اصول مدنیت دانست که مسئولیت بین المللی آمریکا را آن کاملاً محرز است و آمریکا و کشوری که پهپادهای واشنگتن در عملیات ترور سلیمانی را میزبانی کرد باید پاسخگو باشند.

وی که تصویری از سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش را در کنار خود قرار داده بود، سردار سلیمانی را سرباز بزرگ ایرانی و مدافع واقعی حقوق بشر و کرامت انسانی در برابر سلطه گری، اشغال و تروریسم داعش معرفی کرد که بدست شقی‌ترین انسان‌های روی‌زمین به طرز وحشیانه‌ای ترور شد.

سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو، ترور شهید سلیمانی و همرزمانش را جنایت بین المللی توصیف کرد که صلح و امنیت بین المللی را به خطر انداخت.

بقایی هامانه تصریح کرد: ارتکاب چنین عمل وحشیانه‌ای فقط از باندهای تبهکار و گروه‌های تروریستی مانند داعش و نه نیروی‌های نظامی رسمی یک کشور قابل تصور است.

وی با برجسته کردن این موضوع که ترور یک فرمانده عالیرتبه نظامی دولت مستقل در خاک یک دولت دیگر تحت هیچ شرایطی و با هیچ مبنایی قابل توجیه نیست، گفت: از سازمان ملل متحد انتظار می‌رود به مسئولیت خود برای هشدار دادن نسبت به عواقب خطرناک نقض صریح اصول حقوق بین الملل عمل کند.

سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو با بیان اینکه سردار سلیمانی نماد یک دولت مستقل و تبلور روح یک ملت پرافتخار و مصمم به مقاومت و سعادت بود، اظهار داشت: ترور وحشیانه وی احساسات و روح ملت ایران را جریحه دار کرد.

بقایی هامانه با بیان اینکه نحوه ترور وی و شخصیت قاتلان او شواهدی دیگر بر حقانیت آرمان مقدس این سردار بزرگ بود، تاکید کرد: ترور سردار سلیمانی تنها نمونه دیگری از اقدامات خصمانه آمریکا ضد ملت ایران در ادامه جنایات قبلی این کشور از جمله سرنگونی دولت منتخب ایران در سال ۱۹۵۳، حمایت از صدام حسین با فراهم کردن سلاح‌های شیمیای برای رژیم او و تروریسم اقتصادی بود.

کد خبر 529499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    36 60
    به نظرم اينكارش باعث شد كه عكس شهيد ما بيشتر ديده بشه
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    67 65
    سازمان ملل کار نداره که بااین کارش،عکس سلیمانی بیشتر دیده میشه یا نمیشه-میخواد قانون را رعایت کنه
    • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      34 54
      دوست عزیز از کدوم قانون حرف میزنید؟؟؟ هه!
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    56 57
    لعنتی ها از ترس رسوایشون. عکس سردار شهید را برداشتند زیرا. از شهیدان اسلام. می ترسند
  • محمد IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    72 61
    اینا از عکس سردار هم میترسن
  • لیلا IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    72 52
    خون سردار ما پایمال نخواهد شد،دشمنان بزدل حتی از عکس او هم واهمه دارند،سردار ما با نگاهش هم داخل عکس با آنها اخطار میکند.نور به قبرش.
  • ایرانی IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    53 63
    جای سردار دلها تو بهشت خداست نه عکسش روی میز حقیر سازمان ملل.
  • کلهرکرمانشاهی IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    48 55
    سردار سلیمانی یک سرباز شجاع ودلیر میهن پرست بود که هرکسی باهرعقیده وتفکری اورا قبول داشت یادش جاودانه وروحش با شهیدان محشور
  • عرفان IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    56 51
    درود بر سردار دلها..
  • فرزند ایران IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    3 13
    سلام بر سردار ، سردار، عکس شما در قلب ما حک شده پس کسی نمیتونه کنارت بزاره