پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۶:۱۵
۰ نفر

مهرزاد فتوحی: هفته گذشته (28 اردیبهشت تا 5 خرداد) در آلمان و بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی، «هفته خورشید» نامیده شد.

به گزارش سایت اینترنتی ژئو، علت این نام‌گذاری توجه ویژه به خورشید، به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین منبع انرژی در جهان بود. خورشید و انرژی بی‌پایانش باعث شده تا ما بتوانیم روی کره زمین زندگی کنیم. حدود 98/99 درصد همه انرژی طبیعی در زمین از خورشید است. در هفته خورشید، در مدرسه‌ها و مرکزهای دانشگاهی شهرهای مختلف آلمان، کنفرانس‌ها و نشست‌های تخصصی، با موضوع استفاده بیشتر از انرژی خورشیدی برگزار شده .

   حتی در بعضی از نمایشگاه‌ها، انواع اجاق‌های خورشیدی به نمایش گذاشته شد و غذاهای پخته شده با این اجاق‌ها به بازدید‌کنندگان عرضه شد. استفاده از ماشین‌های خورشیدی هم از دیگر برنامه‌های این هفته بود.

   یکی از پژوهشگران و متخصصان فناوری خورشیدی، با حضور در مدرسه‌ای در شهر کلن‌ آلمان، در باره انرژی خورشیدی گفت: «گوشی‌های پیشرفته تلفن همراه، اینترنت و وسایل صوتی و تصویری، که شما هر روزه با آن در تماس هستید، تنها پیشرفت‌های سال‌های اخیر نبوده است. در دهه اخیر، بشر در زمینه فناوری خورشیدی به پیشرفت‌های زیادی دست یافته است. امروزه می‌توانیم انرژی موجود در اشعه‌های خورشید را، به کمک ابزارهایی ساده، به گرما یا الکتریسیته تبدیل ‌کنیم.»

   به نظر می‌رسد این روزها، که مدام صحبت از محدودیت انرژی فسیلی می شود ، انرژی خورشیدی می‌تواند به عنوان منبعی نامحدود، آینده‌ای روشن را برای زمین رقم زند.

کد خبر 53032

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز