شمار موارد کرونا در هند روز سه‌شنبه ۲۴ تیر با افزایشی بیش از ۲۸۰۰۰ موردی به مرز یک میلیون مورد نزدیک شد.

India

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس هند ۲۸۴۹۸ مورد جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرد و شمار کل موارد بیماری در این کشور به ۹۰۶۷۵۲ مورد رسید. شمار موارد کرونا در این کشور در طول چهار روز ۱۰۰۰۰۰ مورد افزایش یافته است.

وزارت بهداشت هند ۵۵۳ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ هم در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرد و به این ترتیب شمار کل مرگ‌های ناشی از این بیماری در این کشور به ۲۳۷۲۷ مورد رسید.

هند که عمدتا قرنطینه عمومی در سطح کشور را لغو کرده است، با انتشار سریع ویروس کرونا روبرو شده است و چندین شهر بزرگ مجبور شده‌اند قرنطینه نسبی را دوباره برقرار کنند.

شهر پونا در جنوب هند روز سه‌شنبه برای شکستن زنجیره عفونت‌ها قرنطینه‌ای ۱۰ روزه اعلام کرد. فقط کسب‌وکارهای ضروری مانند لبنیاتی‌ها، داروخانه‌ها، درمانگاه‌ّ‌ها و سرویس‌های اورژانس اجازه دارند باز بمانند.

هشت ایالت از ۲۸ ایالت هند از جمله ایالت ماهاراشترا که به دشت دچار شیوع کرونا بوده است، ایالت تامیل نادو و دهلی نو تقریبا حدود ۹۰ درصد از موارد بیماری را به خود اختصاص می‌دهند.

هند سومین کشور جهان از لحاظ شمار عفونت‌ها پس از آمریکا و برزیل است.

چین نیز اعلام کرد افراد تحت درمان در این کشور برای کووید-۱۹ به فقط ۲۹۷ نفر کاهش یافته  و تنها سه مورد جدید عفونت در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور گزارش شده است. هیچ مورد مرگ جدید هم گزارش نشده است.  

گروهی از کارشناسان از سازمان جهانی بهداشت هم در چین حضور دارند تا درباره منشا این ویروس که برای نخستین بار سال پیش در  شهر ووهان در مرکز این کشور شناسایی شد، تحقیق کنند.

کد خبر 531020

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha