تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۴ میلیون نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۵۹۵ هزار نفر ثبت شد.

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از فوت ۱۸۳ بیمار کووید۱۹ در کشور طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: ۳۵۰۹ بیمار در وضعیت بدحال و شدید هستند. دکتر سیما لاری در بیان آخرین آمارهای کرونا در کشور گفت: از ۲۶ تا ۲۷ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۳۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۵۲ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۶۹ هزار و ۴۴۰ نفر رسید.

به گفته لاری، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۷۹۱ نفر رسید. وی با بیان این‌که تاکنون ۲۳۲ هزار و ۸۷۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. در عین حال گفت: ۳۵۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، تاکنون ۲ میلیون و ۹۸ هزار و ۹۸۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری درباره وضعیت استان‌های قرمز هم گفت: استان‌های آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران، کرمان و فارس در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی این را هم گفت که در استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی، هرمزگان و کردستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هموطنان شاهد روند نسبتا کاهشی در موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر هستیم.

اینفوگرافیک | آخرین آمار کرونا در ایران | ۱۰ استان قرمز

  • آخرین آمار ابتلای به ویروس کرونا در ترکیه | کاهش تعداد مبتلایان نسبت به تست‌های گرفته شده

وزیر بهداشت ترکیه با اشاره به این‌که به طور معمول تعداد بیشتر تست، تعداد بیشتر مبتلایان را به همراه دارد، نوشت: در ۱۵ ژوئن نیز تعداد تست‌هایمان ۴۲ هزار عدد بود اما ۱۵۹۲ مبتلا داشتیم که این رقم به ۹۳۳ نفر رسیده است.

به گزارش تسنیم، فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور در صفحه توییتر خود نوشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۲ هزار و ۴۱۱ تست کرونا گرفته شده که از بین آنها ۹۳۳ نفر مبتلا تشخیص داده شده‌اند و ۲۱ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: به این ترتیب در مجموع ۴ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۹۰۹ تست گرفته شده که ۲۱۶۸۷۳ نفر از آنها مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند. همچنین ۵۴۴۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
وزیر بهداشت ترکیه ادامه داد: تعداد بیشتر تست، تعداد بیشتر مبتلایان را به همراه دارد. در ۱۵ ژوئن نیز تعداد تست‌هایمان ۴۲ هزار عدد بود اما ۱۵۹۲ مبتلا داشتیم که این رقم به ۹۳۳ نفر رسیده است. نتیجه نهایی را تدبیر ما رقم می‌زند.

کد خبر 531749

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    3 0
    فقط امار اشتباه .متاسفم برای جمهوری اسلامی