سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۵:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: علی لاریجانی که با 161 رای ریاست مجلس هشتم را بر عهده گرفته است برای همفکری با همه اعلام آمادگی کرد.

دکتر علی لاریجانی منتخب قم در مجلس هشتم و فرد مورد نظر فراکسیون اصولگرایان مجلس برای ریاست مجلس با تاکید بر اینکه ما نباید مجلس را از فکر و نظرات مختلف محروم کنیم ، گفت: از ارائه نظرات و افکار مختلف که برای اداره بهتر مجلس باشد ، استقبال می کنیم.

لاریجانی شب 6 خرداد پس از شرکت در اولین نشست فراکسیون غدیر مجلس هشتم در تالار بزرگ وزارت کشور در گفت و گو با خبرنگاران درخصوص تعامل مجلس با اکثریت و اقلیت، گفت: این نگاه به کار مجلس نگاه دقیقی نیست و هر جریانی در مجلس از فراکسیون‌های مختلف این حق را دارد که مطابق ایده‌های خود در مورد برنامه‌های مجلس فکر و ابراز نظر کند و این فکر خود را به مجلس ارائه دهد.

منتخب مردم قم در مجلس هشتم خاطرنشان کرد: هرچه نهادهای مردمی فعال و با نشاط باشند و ایده ها و نظرات خود را به مجلس ارائه کنند، ارزشمند بوده و گروههای سیاسی مختلف نیز می‌توانند نشست داشته باشند و فکر و طرح خود را برای اداره مجلس ارائه کنند اما در نهایت این مجلس خواهد بود که در مورد همه امور تصمیم می‌گیرد.

لاریجانی با بیان اینکه ارائه نظرات و فکرهای مختلف جای کسی را تنگ نمی‌کند و ما از این حرکت استقبال می‌کنیم، افزود: ‌آنچه که مجلس هشتم برآن اصرار می‌ورزد این است که نگاه پدیدار شناسانه‌ای به امور دارد تا نگاه حزبی و سیاسی.

وی افزود آنچه برای مجلس متصور است ، برداشتن گامهایی در جهت مدیریت ملی است نه اینکه بخواهند به کشمکش‌های سیاسی دامن بزنند، ما از فکر و نظرات گروههای مختلف سیاسی و اینکه آنها باهم تبادل‌نظر داشته باشند و از افکار یکدیگر استفاده کنند استقبال کنیم .


لاریجانی در ادامه این گفت و گو در خصوص تعامل مجلس با دیگر قوای کشور ، با بیان اینکه
در مورد این مسئله باید خود مجلس تصمیم بگیرد ، گفت : به نظر من ما باید یک تعامل مؤثر و پرتحرک با قوای دیگر داشته باشیم.

نماینده مورد نظر فراکسیون اصولگرایان برای ریاست مجلس تصریح کرد: مجلس باید در جهت کمک به یکدیگر و بهبود وضعیت موجود به جای اینکه مچ‌گیری کند، یک حیات پرتحرک برای ارتباط با سایر قوا و برای حل مسائل داشته باشد.

لاریجانی در عین حال با تاکید بر اینکه مجلس مطابق قانون اساسی استقلال خود را حفظ خواهد کرد، گفت: مجلس در چارچوب این استقلال بنیه فکری خود را برای پرداختن به مسائل مهم مردم به میدان خواهد آورد.

* برای حل مسائل بین المللی هرچه در توان داشته باشیم، کمک می کنیم

لاریجانی در ادامه این گفت و گو در پاسخ به سوالی درخصوص مهمترین برنامه هایش در حوزه های داخلی و خارجی، گفت: برای آرام ‌سازی و حل مسائل بین‌المللی هرچقدر که در توانمان باشد کمک خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: برداشت ما این است که در شرایط فعلی مسائل مهمی در حوزه داخلی وجود دارد که ما بتوانیم این مسائل را حل کنیم و کارآمد کردن وضعیت داخلی را افزایش دهیم این امر کمک زیادی به پایداری ملی و حل مسائل بین‌المللی نیز خواهد کرد.
منتخب مردم قم در مجلس هشتم بر اولویت‌های اقتصادی تاکید کرد و افزود: باید با گفت‌وگوی سازنده با قوای دیگر بتوانیم این اولویت ها را به سمتی ببریم که مردم احساس کنند مجلس به دنبال مسائل اصلی آنها و نه مسائل حاشیه‌ای است.

لاریجانی تصریح کرد: در مورد مسائل بین المللی نیز توجه لازم را خواهیم داشت.

کد خبر 53237

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز