دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
۰ نفر

پرچم گنبد طلایی حرم امام رضا(ع) در آستانه سالروز شهادت امام محمد تقی جوادالائمه(ع) صبح دوشنبه ۳۰ تیر به نشانه عزا برای آن امام همام به رنگ سیاه درآمد.

بارگاه مطهر رضوی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر امور خدمه آستان قدس رضوی گفت: تعویض پرچم گنبد طلایی حرم مطهر رضوی برای شهادت امام جواد(ع) به مثابه آغاز مراسم عزا برای پسر بزرگوار ثامن‌الحجج علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) است که امروز توسط خدمه حرم به رنگ سیاه درآمد. پرچم حرم مطهر رضوی در طول سال به مناسبت‌های مذهبی در اعیاد و سالروز شهادت ائمه معصومین(ع) چندین بار تعویض می‌شود که بیشترین مدت سیاه‌پوش ماندن آن در ماه‌های محرم و صفر است.

محمد توکلی اضافه کرد: در این میان هر سال دو بار پرچم گنبد مطهر حضرت امام رضا(ع) به طور رسمی و در آیینی ویژه تعویض می‌شود که یک بار آن در ابتدای ماه محرم‌الحرام است که پرچم سیاه به مدت ۶۳ روز بر گنبد حرم مطهر به نماد عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) افراشته می‌ماند و یک مرتبه نیز در زمان سالروز میلاد ثامن‌الحجج(ع) انجام می‌شود و  در سایر ایام از قبیل سالروز وفات و شهادت معصومین نیز این پرچم بدون برگزاری آیین ویژه تعویض می‌شود.

۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ برابر با ۲۹ ذی القعده ۱۴۴۱ سالروز شهادت امام جواد(ع) است.

کد خبر 532630

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha