مدیر کل راه‌آهن آذربایجان غربی گفت: قطار مسافربری مسیر ارومیه - تهران به ظرفیت ۴۰۰ نفر به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ هم‌اکنون با نصف ظرفیت در این مسیر تردد می‌کند.

قطار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شاپور ارسلانی اظهار داشت: ‌اکنون به‌صورت یک‌روز در میان قطار مسیر ارومیه - تهران تردد دارد و فعالیت خط ارومیه - مشهد نیز به خاطر شیوع کرونا تعطیل شده است.

وی گفت: براساس پروتکل‌های بهداشتی دوران شیوع کرونا، مسافران در بدو سوار شدن به قطارهای مسافربری باید از ماسک استفاده کنند و اسکان بیش از ۲ نفر در هر کابین غیرخانوادگی ممنوع شده است.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان غربی افزود: پس از شیوع کرونا برای جلوگیری از گسترش این بیماری فروش بلیت به صورت الکترونیکی بوده و قطار مسافربری در ایستگاه‌های مبدا و مقصد ضدعفونی می‌شود و رعایت فاصله اجتماعی در ایستگاه‌ها اجباری شده است.

وی اضافه کرد: ارائه هر نوع خوراکی و نوشیدنی به مسافران فقط به‌صورت بسته‌بندی مجاز بوده و در رابطه با غذای گرم تهیه ‌شده در رستوران قطار، رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از سلفون و درپوش بهداشتی الزامی شده است.

وی اظهار داشت: در جعبه کمک‌های اولیه قطار علاوه بر اقلام همیشگی، نگهداری تعدادی ماسک، دستکش و ماده ضدعفونی‌کننده به‌صورت الزامات درآمده است و مسافران برای افزایش اطمینان و ایمنی در طول سفر از ماسک و دستکش استفاده می‌کنند.

کد خبر 532914

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha