آتش‌نشانان ۴ ایستگاه آتش‌نشانی تهران، ۱۰۰ نفر از ساکنان مجتمع مسکونی شهرک شهید بهشتی را که در میان دود ناشی از آتش‌سوزی یک منزل گرفتار شده بودند، نجات دادند.

عمليات نجات ساکنان يك مجتمع مسکونی در تهران

به گزارش همشهری آنلاین، ساعت ۷:۱۴ صبح امروز دوشنبه خبر حادثه آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی در بزرگراه شهید بابایی، شهرک شهید بهشتی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد که به سرعت، نیروهای عملیات ۴ ایستگاه، گروه نجات ۱۰، نردبان هیدرولیکی ایستگاه‌های ۱۹ و ۳۶ به همراه بالابر ایستگاه ۵۶، خاور دستگاه‌های تنفسی ایستگاه ۷۱ و تشک نجات به محل حادثه اعزام شدند.

واحد کیانی، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی که در محل حادثه حضور داشت در این باره اظهار کرد: در طبقه هشتم یک مجتمع مسکونی ۱۰ طبقه ۸ واحدی، یکی از واحدها به مساحت ۷۰ مترمربع در طبقه هشتم دچار آتش‌سوزی شده بود.

وی ادامه داد: بر اثر این آتش‌سوزی، ساکنان زیادی در وضعیت بسیار ناایمن در راهروها و منازل خود گرفتار شده بودند که آتش‌نشانان به سرعت خود را به محل آتش‌سوزی رساندند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی با اشاره به تقسیم شدن نیروهای عملیات به چند گروه، افزود: آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش، مشغول جستجوی محبوسین احتمالی شدند.

وی تصریح کرد: با تلاش نفسگیر و سرعت عمل آتش‌نشانان، آتش‌سوزی به سرعت مهار و خاموش شد و گروه‌های نجات نیز تعداد زیادی از ساکنان ساختمان را که شامل مرد و زن و کودک بودند و برای فرار از آتش‌سوزی به پنجره‌ها و بالکن‌های ساختمان پناه آورده بودند با استفاده از نردبان هیدرولیکی آتش‌نشانی به مکان‌های ایمن منتقل کردند.

کیانی گفت: آتش‌نشانان پس از تخلیه دودناشی از آتش‌سوزی و اطمینان از عدم محبوس شده در ساختمان و مهار کامل آتش به ماموریت خود پایان دادند.

این حادثه تلفات جانی در بر نداشته و فقط یک مرد مسن دچار دود گرفتگی جزیی شده است که برای مداوا به امدادگران اورژانس سپرده شد.

کد خبر 534752
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha