پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۹
۰ نفر

اولین روز مجلس هشتم روزی به یاد ماندنی برای نمایندگانی بود که برای اولین بار پای به ساختمان بهارستان گذاشته بودند.

آنها با انگیزه زیاد از دقایق و حتی ساعتی قبل از شروع جلسه افتتاحیه در مجلس حضور یافته بودند تا صندلی سبزی را که باید چهار سال آینده به آن تکیه بزنند پیدا کنند. چ

نمایندگان که خود را زیر ذره‌بین 280 فیلمبردار و عکاس و خبرنگار می‌دیدند آماده بودند تا در مقابل هر کدام از دوربین‌ها ژست بگیرند و کلید راهگشای مشکلات کشور اعم از مشکلات اقتصادی و سیاسی و فرهنگی را از کیسه بیرون بکشند و برنامه‌های خود را اعلام کنند.

 در روزی که خبرنگاران اجازه حضور در لابی‌های سبز بهارستان را نداشتند، این نمایندگان تازه نفس بودند که تنها به اشاره‌ای خود را به جایگاه خبرنگاران در طبقه دوم می‌رساندند و سوژه مصاحبه می‌شدند. برخی هم از همان طبقه پایین پاسخگوی خبرنگاران می‌شدند.

نمایندگان تازه وارد همان حرف‌هایی را می‌زدند که چهار سال پیش نمایندگان تازه وارد مجلس هفتم و با اندکی تفاوت و شاید در قالبی دیگر هشت سال پیش، تازه نماینده شدگان مجلس ششم.

 گویا که شعاری بودن، مهم‌ترین ویژگی مصاحبه‌های روزهای نخست و فراموشکاری سرنوشت محتوم این شعارها در روزهای آخر مسئولیت است.

منتخبان مجلس هشتم هم از همین رسم پیروی کردند و در مصاحبه‌هایی چند دقیقه‌ای مشکلات مردم را مشکل خود خواندند و گفتند که برای همه این معضلات برنامه دارند و می‌خواهند با ساده زیستی و حمایت از پابرهنگان در دوران وکیل الرعایا بودن منشا تحول در کشور شوند.

 ضیاءالله اعزازی، منتخب مردم بناب در مجلس هشتم تصریح کرد که باید ساده‌زیست باشیم، از تجمل‌گرایی پرهیز کنیم و هرگز تحت‌تأثیر هیاهوها قرار نگیریم.

اسماعیلی منتخب مردم گرمی در مجلس هشتم هم اظهار داشت: با توجه به اینکه ترکیب مجلس هشتم از نمایندگان اصولگرا است، امیدواریم این مجلس در راستای حل مشکلات این قشر از جامعه گام‌های اساسی بردارد.

  اسماعیلی تورم و گرانی را یکی از مشکلات فعلی جامعه برشمرد و یاد آور شد: مجلس هشتم به‌خصوص اصولگرایان حاضر در این مجلس، باید با ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی مشکلات اقتصادی جامعه در آینده برای حل این معضلات چاره اندیشی کنند.

نماینده منتخب مجلس هشتم مردم نیشابور، مهار تورم و گرانی و تقویت اشتغال‌زایی را دو اولویت مجلس هشتم عنوان کرد. حجت‌الاسلام دکتر سید علی حسینی افزود: برای عملیاتی شدن این دو اولویت برنامه‌هایی وجود دارد که در مجلس هشتم پیگیری خواهد شد.

منتخب مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس هشتم هم گفت: علت شکست و ضعف کشور ما در مسائل اقتصادی جایگزین شدن مخصوص‌سازی به جای خصوصی‌سازی است. سید جواد زمانی یکی از وظایف اصلی نمایندگان مجلس، نظارت بر دستگاه‌های اجرایی کشور است و من معتقدم که مجلس هشتم قبل از اینکه به قانونگذاری بپردازد باید نظارت بر دستگاه‌ها را سرلوحه کار خویش قرار دهد.

وکلای جدید ملت رو به دوربین‌ها قول حل مشکلات کشاورزان، ازدواج جوانان و کنترل قیمت مسکن و برنج و گوشت و... را به مردم می‌دادند تا بر درد آشنایی خود تاکید کنند و خبرنگاران نیز که دیگر نمی‌خواهند با تکذیبیه این مصاحبه‌ها مواجه شوند آنها را ضبط و ثبت می‌کنند تا در آینده پیگیر اجرایی شدن آنها بشوند البته با خوش بینی!

مردم چهار سال دیگر برای ساماندهی مشکلات خود به نمایندگانی جدید فرصت دادند و برای دیدن نتیجه شعارهای انتخابی آنها به انتظار قضاوت زمان نشسته‌اند.

کد خبر 53521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز