سعید حدادیان مداح با بیان اینکه سخنان اخیرش در مورد برگزاری مراسم عزاداری محرم از طرف برخی رسانه‌ها تقطیع شده است، تاکید کرد: «رعایت پروتکل‌ها مطابق قواعد فقهی است»

سعید حدادیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از جماران؛ سعید حدادیان گفت: سخنان اخیر بنده از طرف برخی رسانه‌ها تقطیع شده است. (سخنان حدادیان را در اینجا بخوانید) زیربنا و اصل حرف من، بر این اساس بود که جلسات عزاداری ماه محرم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود که این امر نیز مورد نظر و وفاق همگان است.

سعید حدادیان، مداح اهل بیت (ع) با اشاره به سخنان اخیر خود در مجلس عزاداری شهادت امام باقر (ع) در مهدیه امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: این سخنان بنده تقطیع شده است. زیربنا و اصل حرف من این اساس بود که جلسات عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید برگزار شود که این امر نیز مورد نظر و وفاق همگان است.

وی افزود: در این جلسه مبنای بحث این قاعده فقهی بود: «الجمع مهما امکن اولی من الطرح» که بیانگر لزوم جمع دلالی بین دو دلیل متعارض، در صورت امکان است. معنایش آن است که متضمن عمل به هر دو دلیل تا حدامکان، است، زیرا عمل به هر دو دلیل، از کنار گذاشتن و عمل نکردن به آن‌ها بهتر است.

حدادیان تصریح کرد: بنابراین، کنار گذاشتن جلسات محرم نباید مطرح شود؛ زیرا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان برگزاری هست.

این مداح اهل بیت (ع) تصریح کرد: بارها اعلام کرده‌ام که مسئولین وزارت بهداشت کشور، خود اهل جلسات امام حسین (ع) و مجالس عبادی هستند، اما دشمنان در ایام منتهی به محرم تلاش دارند ما را در جبهه مقابل آن‌ها قرار دهند.

وی افزود: در خصوص برپایی دسته عزاداری نیز من گفتم اگر لازم باشد این گونه عزاداری کنیم که دسته در فضای باز تشکیل شود، با فاصله سه متری میان هر نفر از میدان آزادی تا انقلاب عزاداری می‌کنیم که این حرف نیز تقطیع شد.

حدادیان در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میان همه مسئولین و هیأتی‌ها متفق‌القول است.

کد خبر 535629

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میوه چیان IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    90 5
    آقا خیلی دلت می خاد خدمت کنی برو تو بیمارستان ها خدمت بیماران کرونایی و آگاه باش این بندگان خدا که با مرگ دست و پا می زنند و مسلمان هستند بهترین دعا گویت خواهند بود. یا علی بسم ا...
  • سید حسین گوهریان IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    72 13
    آقای حدادیان محض رضای خدا یک کار مثبت که برای جامعه انجام دادی بفرما
  • حسام IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    87 15
    وقتی کلاس‌های مدرسه و دانشگاه به طور مجازی برگزار میشه چرا مداحی و عزاداری‌ باید الزاما در مساجد و حسینیه‌ها باشه؟ مگه نمیشه مداحی و روضه‌ها از تلویزیون و رادیو پخش بشه و مردم عزاداری کنند؟
  • ایرانی IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    68 11
    تو مگر کی هستی که باید برای مردم تکلیف روشن کنی!!
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    47 6
    تو برا مملکت چکار کردی؟
  • ایراندوست IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    53 8
    خب الحمدولله,کلمه دشمن هم شده کلمه وردستیه این مداح, آخرش مانفهمیدیم اینا منظورشون ازدشمن دقیقا کیه,ماکه همش ازخودیها داریم میخوریم,طبری وخاوری وهزاران نفردیگرکه همه ازخودشون هستند,
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    29 62
    حالا ملت هرهفته ازاین تالار عروسی به اون تالار عروسی میرم انگار نه انگار کروناهست حالا گیرشون به محرم افتاده جمع کنید این بساط تظاهرتون رو دم از بیماری کرونا میزنید و حتی دستاتو رو نمیشورین