همشهری آنلاین: دولت آفریقای جنوبی مقابله با فقر را مهم‌ترین ابزار برای رفع بیگانه‌ستیزی در این کشور قلمداد می‌کند.

خبرگزاری آلمان از ژوهانسبورگ گزارش داد، در بیانیه‌ای که پس از نشست کابینه آفریقای جنوبی منتشر شد، آمده است دولت می‌پذیرد که نیازهای اولیه باید سریع‌تر برآورده شوند و مقابله با فقر باید تسریع شود.

دولت با اشاره به حمله به خارجیان اعلام کرد: «هیچ خشونتی پذیرفتنی نیست.» بر این اساس، عاملان اقدامات خشونت‌امیز در دادگاه ویژه‌ای محاکمه خواهند شد.

دولت همچنین اعلام کرده است برای کسانی که به واسطه خشونت، سرپناه‌شان را از دست داده‌اند، جای امنی را تدارک خواهد دید.

این بیانیه به معنای چرخش در موضع دولت است که تاکنون نمی‌خواست هیچ ارتباطی میان حملات به خارجیان و فقر در این کشور را بپذیرد.

کابینه بدون تابو امبکی، رییس جمهور آفریقای جنوبی تشکیل جلسه داد، زیرا او در اجلاس آفریقا در ژاپن شرکت داشت. شخص امبکی نیز در معرض انتقادات قرار گرفته است، زیرا او مدت‌ها در قبال این حملات سکوت کرده بود.

تکذیب ایجاد اردوگاه‌های جمعی
دولت آفریقای جنوبی قصد ندارد آوارگان خشونت‌های بیگانه‌ستیزانه را در اردوگاه‌های جمعی نگهداری کند. تمبا ماسکو، سخنگوی دولت پس از نشست کابینه اعلام کرد این کار خطر امنیتی و بهداشتی دارد. به جای این، حدود 40 هزار خارجی باید در اماکن تحت نظارت در سرپناه‌های اضطراری نزدیک به محل سکونت فعلی‌شان اسکان داده شوند. به این ترتیب آنها قادر خواهند بود به کارشان هم برسند.

کد خبر 53564

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز