سپاهان در نیم‌فصل دوم روی نوار ناکامی قرار گرفت اما مدیران باشگاه اصفهانی بین اعتبار و هزینه‌ای که برای باشگاه خود کرده بودند و وجهه مربیگری امیر دومی را انتخاب کردند و اعلام کردند که تصمیمات هیجانی برای ادامه لیگ نخواهند گرفت.

امير قلعه نويي

همشهری آنلاین: رضا جوکار

 سپاهان دیشب در حالی که امیر قلعه‌نویی را به دلیل منع پزشکان از نشستن بر روی نیمکت در اختیار نداشت فینال سهمیه لیگ را به استقلال باخت تا سرنوشتش برای لیگ قهرمانان آسیا در دستان سایر مدعیان باشد.

از هفتههای قبل و بعد از قرار گرفتن سپاهان روی نوار ناکامی هواداران تیم اصفهانی در فضای مجازی خواستار برکناری امیر قلعهنویی شده بودند. شاید آنها با کیفیتی که از تیم امیر می‌دیدند بهتر از هر کسی می‌دانستند که  این تیم راه به جایی نخواهد برد.

فوتبالی که سپاهان خصوصا در نیمه دوم و با ورود قربانی برابر استقلال ارائه داد (به جز صحنه گل این تیم که حاصل کار تاکتیکی بود )یادآور روزگاری بود که همچنان دستور تاکتیکی «بکش زیرش» در فوتبال ایران جواب می‌داد. چرا که وقتی همه از همین تاکتیک استفاده ‌می‌کردند تیمی که «کشنده» بهتری مانند خسرو حیدری داشت در نتیجه گیری هم موفقتر بود. 

سپاهان قلعه‌نویی در نیم‌فصل دوم از ۱۲ بازی تنها ۱۷امتیاز گرفته و این برای تیمی که مدعی قهرمانی لیگ نوزدهم بود یعنی فاجعه. تیم  قلعه‌نویی در ۹بازی اخیر تنها ۲ بار با ۳ امتیاز از زمین بیرون آمد که همین روند منجر به این شد که امروز آنها باید از دل سه بازی سخت برابر شهرخودرو، پیکان و نساجی سهمیه از دست رفته خود را با انتظار ناکامی رقبا زنده کنند.

امیر قلعه‌نویی از سال 1381 که بعد از برق تهران سرمربی استقلال شد تا بازگشت به سپاهان 18سال است که در سطح اول فوتبال ایران مربیگری می‌کند و در همه این سال‌ها هم هرگز بیرون از گود نمانده است.  او در تمام سال‌های مربیگری خود از هیچ تیم باشگاهی اخراج نشده است. 

 در واقع افتخارات او در لیگ برتر همیشه سدی محکم در برابر برکناری او از سوی مدیران باشگاه ها بوده. چه زمانی که او با استقلال در لیگ برتر دو سال متوالی نتیجه نگرفت و چه حالا که عایدی سپاهان پرمهره در دو فصل اخیر با حضور او «هیچ»بوده.  این جمله تکراری که «ما از نظر هزینه تیم پنجم لیگ  هستیم» را هم احتمالا تنها خود امیر به آن اعتقاد دارد.

از یک جای لیگ به بعد، زمانی که نایب قهرمانی سپاهان از طرف سایر مدعیان تهدید شد، مدیران باشگاه اصفهانی بین اعتبار و هزینه‌ای که برای باشگاه خود کرده بودند و وجهه مربیگری امیر دومی را انتخاب کردند و اعلام کردند که تصمیمات هیجانی برای ادامه لیگ نخواهند گرفت.

هیجان‌ها حالا فروکش کرده و سپاهان در آستانه از دست دادن سهمیه قرار دارد. کیفیت سپاهان هم همین ۹۰ دقیقهای بود که در بازی برابر استقلال ارائه داد و نه آنچه که امیر در کنفرانس های خبری ادعا می‌کرد.

سپاهان تا پایان فصل ۶ بازی سرنوشت ساز خواهد داشت. ۳ بازی در لیگ و ۳ بازی در جام حذفی. سرنوشت این تیم در لیگ که در دستان سایر مدعیان سهمیه است اما در جام حذفی شاید امیدها برای تیم اصفهانی پررنگ تر باشد.

قلعه نویی سخت‌ترین دوران حرفه‌ای خود در  مربیگری را تجربه می‌کند. مربی‌ای که روزگاری با ۵ عنوان قهرمانی در لیگ برتر شناخته ‌می‌شد حالا سال‌های بی‌افتخار را به رویش می‌زنند.

کاش همانند پزشکی که برای سلامت امیر دوری موقت او از فوتبال را تجویز کرده بود یک نفر نسخه دوری کامل از دنیای مربگیری را برایش می‌پیچید. شاید اعتبار و وجهه‌ای که با ۵جام کسب کرده بود و سلامتش اینطور به حراج گذاشته نمی‌شد. با حال و روزی که این روزها از او می‌بینیم ، دوری مقطعی از فوتبال آنچنان هم دردناک نیست. 

کد خبر 536507

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • استقلالی IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    20 4
    من خودم استقلای هستم ولی نباید دستمزد اینگونه مربیان را اینگونه پرداخت. امیر سالها مربی تیم های مختلف فوتبال کشور بوده و در کارش بسیار وارد ' و هرگز در مورد وی اخراجی صورت نگرفته ' حال بنده خدا کنچ بیمارستان افتاده ؛ به جای محبت و دعا برای بهبودی او درست نیست و دور از مردی و مردانگی است در حق وی بد قضاوت کرد من به شخصه سلامت وی را از درگاه خداوند خواستارم.
    • ایرانی IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      4 0
      درود بر امیر خان قلعه نوعی . سلامتی کامل برای او از خدا خواستارم .
  • مهدی AE ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    8 1
    من یه هوادار قدیمی سپاهان هستم شما جراید بچسبید به تیمهای تهرانی کاری با باشگاه سپاهان سرمربی نداشته باشید خاستم رسمی گفته باشم لطفاً
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    4 1
    مشخصه کسی که این حرف هارا میزنه یه مشکل اساسی با قلعه نوعی داره جوری صحبت میکنه که انگار بقیه مربی های لیگ همه عالی هستند و با تاکتیک بازی می‌کنند و قلعه نوعی... ذهن های بیمار