تونل‌های انحرافی آب سد دالکی در شهرستان دشتستان روز یکشنبه ۱۲ مرداد با حضور مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه و مسئولان استانی بوشهر به بهره‌برداری رسید.

تونل آب دشتستان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، خاکریزی فرازبند بخش مهمی از عملیات تکمیل سیستم انحراف بوده که با انحراف آب به تونل شماره یک، امکان خاکریزی فرازبند هم‌زمان با سایر فعالیت‌ها فراهم و موجب تسریع در تکمیل سد خواهد شد. حجم کل بتن‌ریزی انجام‌شده تونل انحراف ۵۴ هزار و ۶۴۲ مترمکعب و حجم کر حفاری زیرزمینی انجام‌شده ۸۵ هزار مترمکعب است.

سیستم انحراف شامل دو عدد تونل است که تونل اول ۷۰۱ متر تکمیل‌شده است و تونل دوم ۷۹۰ در حال بتن‌ریزی کف ۴۴ بلوک انجام‌شده است؛ قطر تونل نیز ۷. ۵ متر و زمان اجرای تونل‌ها ۶۴۰ روز و زمان اجرای سیستم انحراف ۶۷۵ روز بوده است.

آبیاری بیش از دو میلیون اصله نخل، بهره‌برداری از منابع آب‌وخاک منطقه دشتستان، استان بوشهر و جلوگیری از خسارات ناشی از سیلاب‌های زمستانه، رشد اقتصادی و اجتماعی منطقه به‌واسطه اشتغال‌زایی و جلوگیری از مهاجرت کشاورزان  به شهرها و تأمین حداقل نیازهای زیست‌محیطی از اهداف این طرح است.

هزینه انجام‌شده برای احداث تونل‌های انحراف سد دالکی تاکنون ۸۰ میلیارد تومان بوده است که با لحاظ شدن تأخیرها در مدت هزار و ۴۶۴ روز احداث‌شده است.

کد خبر 536541

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha