چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۱
۰ نفر

انفجار عظیم امروز در بیروت رسانه‌ها و مردم بسیاری کشورها را در شوک فرو برد. در این میان سران و مقامات کشورهای ایران، عراق، روسیه و فرانسه و برخی دیگر کشورها به حادثه انفجار بندر بیروت واکنش نشان دادند.

انفجار بیروت

به گزارش همشهری آنلاین واکنش برخی کشورها را در ادامه بخوانید.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در غم بزرگ‌ لبنان عزیز، شریک هستیم و در کنار مردم سرافراز و مقاوم آن برای هرگونه کمک و مساعدت ایستاده‌ایم.

محمد جواد ظریف در پیامی توئیتری خطاب به مردم لبنان نوشت: «ذهن و دعای ما با مردم بزرگ و مقاوم لبنان است. ایران همانند همیشه آماده است به هر نحوی که ضروری باشد کمک‌رسانی کند.» ظریف در این پیام تصریح کرده: ‌«لبنان قوی بمان»

ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اظهار کرد: فرانسه در کنار لبنان ایستاده است و همیشه چنین خواهد بود. کمک‌های فرانسه در راه است.

پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز بیان کرد : روسیه در اندوه ملت لبنان شریک است. مراتب همدلی من با خانواده و دوستان قربانیان حادثه و آرزوی بهبودی فوری برای آسیب‌دیدگان را به اطلاع آنها برسانید.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در واکنش به این انفجار گفت: تاکید می‌کنیم که همراه لبنان در شرایط کنونی هستیم.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نیز گفت: این حادثه بزرگ که در بندر بیروت رخ داد و تعداد زیادی کشته و زخمی داشت باعث ناراحتی ما گردید.

کد خبر 537469

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha