شهردار سنندج گفت: در راستای پیشگیری از احداث بناهای غیرمجاز در سطح شهر و با هماهنگی با مراجع قضایی، بناهای تجاری و مسکونی غیرمجاز در حال احداث تعطیل و در صورت ادامه فعالیت، مالکان این بناها به دادگاه معرفی می‌شوند.

پلمب ساختمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حشمت اله صیدی اظهار کرد:  ساخت و ساز غیرمجاز یکی از مهم‌ترین چالش‌های شهرداری‌ها در سراسر کشور است که وجود خلاء قانونی باعث شده که شاهد احداث بناهایی در سطح شهر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: احداث این‌گونه واحدها به دلیل عدم رعایت قوانین فنی و شهرسازی از استحکام کافی برخوردار نیستند.

صیدی بیان کرد: عدم صدور مجوز ساخت برای زمین‌های قولنامه‌ای یکی از دلایل ساخت و ساز غیر مجاز بود که در این دوره و با پیگیری‌های لازم، شرایط صدور مجوز ساخت برای این زمین‌ها در راستای کاهش ساخت و ساز غیرمجاز بویژه در نواحی منفصل شهری فراهم شد.

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات این شهرداری در راستای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهر توقیف ماشین آلات عمرانی در حین احداث بنای غیر مجاز بود که از ابتدای امسال ۱۵ دستگاه انواع ماشین آلات عمرانی توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

صیدی عنوان کرد: احداث بنای غیرمجاز در قانون تخلف است و شهرداری در برخورد با احداث بناهای غیر مجاز به تشکیل پرونده و ارجاع آن به کمیسیون ماده صد اقدام می‌کند که تا زمان صدور حکم شهرداری نمی‌توانست از ادامه فعالیت بناهای غیر مجاز ممانعت به‌عمل آورد.  

وی افزود: با هماهنگی صورت گرفته با مراجع قضایی و در راستای پیشگیری از ادامه احداث بناهای غیرمجاز، منبعد تمامی بناهای مسکونی و تجاری که بصورت غیرمجاز در حال احداث باشند پلمب می‌شود.

شهردار سنندج  تاکید کرد: افرادی که بنای آنها پلمب شدند در صورتی که به فک پلمب اقدام کرده و فعالیت ساخت و ساز را ادامه دهند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

افرادی که بنای آنها پلمب شدند در صورتی که به فک پلمب اقدام کرده و فعالیت ساخت و ساز را ادامه دهند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۱ بنای مسکونی به دلیل تخلف در نقاط مختلف سطح شهر پلمب شده است، گفت: پرونده این بناهای غیر مجاز به کمیسیون ماده صد ارجاع و در صورت ادامه فعالیت به دلیل ارتکاب جرم ناشی از فک پلمپ نیز به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

شهردار سنندج از شهروندان درخواست کرد: به افراد دلال و سود جو اعتماد نکنند، چرا که قطعا این شهرداری با هماهنگی مراجع قضایی و نیروی انتظامی با ساخت و سازهای غیر مجاز برخورد قاطع خواهد کرد.

کد خبر 539212

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha