معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از پیش‌بینی پرداخت ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به صاحبان تأسیسات گردشگری خبر داد.

تسهیلات

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، علی خاکسار گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و به‌تبع آن مشکلات بعدی که منجر به تعطیلی تأسیسات گردشگری شد، بسیاری از واحدها دچار مشکل بیکاری و رکود مالی شدند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان  گفت: پیرو تلاش‌ها و اقدامات به‌عمل‌آمده، تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه بین معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی و معاونت کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌منظور برخورداری و بهره‌مندی کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از شیوع بیماری کرونا (غیر بیمه‌ای) در حوزه‌های تخصصی گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی طبق مفاد سند یادشده و محوریت برخورداری راهنمایان تور، بوم گردی‌ها، مراکز و مؤسسات آموزشی گردشگری و حوزه‌های صنایع‌دستی و موزه‌های خصوصی ملاک عمل قرار گرفت.

هماهنگی‌های لازم برای اعطای تسهیلات و معرفی به بانک تاکنون ۴۴ واحد تأسیسات شامل هتل، اقامتگاه و راهنمایان تور با ۵۷۲ نفر شاغلان گردشگری با برآورد هزینه ۹۰ میلیارد ریال برای دریافت وام به بانک معرفی‌شده‌اند.

کد خبر 539351

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha