تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۲۰ میلیون و ۴۶۷ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۷۴۳ هزار نفر ثبت شد.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲۳۴۵ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۱۸۴ بیمار نیز جان خود را از دست دادند. دکتر سیما لاری گفت: از ۲۰ تا ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۳۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۶۹ نفر از آنها بستری شدند. وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۳۱ هزار و ۱۸۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران افزود: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسید. لاری گفت: تاکنون ۲۸۸ هزار و ۶۲۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. وی افزود: ۳۹۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران تاکنون ۲ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۵۱۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری درباره استان‌های قرمز هم گفت: مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. وی درباره استان‌های در وضعیت هشدار هم گفت: استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

اینفوگرافیک | وضعیت کرونا در استان‌های کشور | مبتلایان زیاد شدند

  • اعمال مجدد برخی محدودیت‌های کرونایی در کوبا

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کوبا باعث شده تا مقامات این کشور برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری مسری دوباره بعضی محدودیت‌های اجتماعی را اعمال کنند. به گزارش تسنیم، کوبا از ثبت ۹۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد که بیشترین میزان ثبت شده روزانه از زمان ثبت اولین مورد ابتلا در این کشور در ماه مارس است.

در پی افزایش شمار مبتلایان دولت این کشور مجبور شد تا بعضی محدودیت‌ها از جمله بستن سواحل، رستوران‌ها، ممنوعیت تردد و جلوگیری از پروازهای بین‌المللی را اعمال کند. اعمال مجدد محدودیت‌ها در کوبا در حالی است که دولت این کشور پیشتر به دلیل کاهش قابل توجه مبتلایان اقدام به لغو بعضی محدودیت‌ها کرده بود.

مقامات کوبا تاکید کردند که محدودیت‌های اخیر شامل فروشگاه‌های مواد غذایی و خدمات دولتی نمی‌شود. ویروس کرونا تاکنون بیش از سه هزار نفر را در کوبا بمیار کرده و جان حداقل ۸۸ نفر را گرفته است.

کد خبر 539491

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha