سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیل کلینتون، رییس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد که تلاش همسرش برای نامزدی ریاست جمهوری ممکن است به زودی به پایان برسد.

روزنامه آلمانی دی ولت گزارش داد، کلینتون در یک گردهمایی در میلبانک در ایالت داکوتای جنوبی گفت: «شاید آخرین روزی باشد که من در چنین تبلیغات انتخابی شرکت می‌کنم.»

امروز در این ایالت و همچنین ایالت مونتانا آخرین دور انتخابات مقدماتی دموکرات‌های آمریکا برگزار می‌شود. هیلاری کلینتون به وضوح از نظر کسب آرای هیات‌های نمایندگی از رقیب هم‌حزبی خود باراک اوباما عقب است.

گر چه این سناتور نیویورکی در انتخابات مقدماتی روز یکشنبه پورتوریکو توانست پیروزی آشکاری را در برابر اوباما از آن خود کند، با این حال به گفته ناظران، به نظر می‌رسد تا اعلام نامزدی اوباما زمان زیادی نمانده باشد. اندکی پیش از این گفته می‌شد بیل کلینتون بر همسرش فشار می‌آورد تا برای معاونت ریاست جمهوری نامزد شود.

سناتور اوباما آشکارا آرای نمایندگی بیشتر را پشت خود داد. در داکوتای جنوبی و مونتانا هم اوباما گزینه محبوبی به شمار می‌رود. اما بانوی اول سابق آمریکا تاکنون که قصد نداشته به شکست تن دهد.

یک شب مانده به روز سه‌شنبه که آخرین انتخابات برگزار می‌شود، هیلاری کلینتون تیم تبلیغاتی خود را به ایالت نیویورک برد. بر اساس گزارش رسانه‌ها او کارکنان تیمش را به «جشنی» در خانه شخصی خود در چاپاکوا دعوت کرده بود.

بیل کلینتون در بدو ورودش به داکوتای جنوبی با اشاره‌ای به نبردهای انتخاباتی همسرش گفت: «من فکر می‌کردم خارج از دنیای سیاست هستم تا اینکه هیلاری تصمیمش را برای نامزدی گرفت. این یکی از بزرگ‌ترین افتخارات در زندگی‌ام بود که برای نامزدی او در ریاست جمهوری تبلیغ کنم.»

کد خبر 53988

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز