سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس اضطراری سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در ایتالیا، در نشستی خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، محمود احمدی نژاد در این نشست خبری که با استقبال رسانه‌ها مواجه شده بود، تاکید کرد: ملت ایران ملتی متمدن است و همواره در طول تاریخ پرچمدار صلح، عدالت و عشق و محبت بوده و هست.

آقای احمدی نژاد گفت: ملت ایران هرگز خواهان جنگ و خونریزی نبوده بلکه همیشه عاشق صلح و آرامش برای همه انسانهاست.

President Mahmoud Ahmadinejad in Italy.

President Mahmoud Ahmadinejad in Italy.

وی تصریح کرد: اما ملت ایران همواره قربانی تروریست‌ها بوده و رئیس جمهور، نخست وزیر و چند تن از وزیران و نمایندگان مجلس و مسئولان ارشد خود را در حملات تروریست‌ها، از دست داده است.

آقای احمدی نژاد گفت: 8 سال جنگ تحمیلی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران خسارت انسانی و مالی سنگینی بر کشورما وارد کرد و امکانات زیربنایی ما را از بین برد و بیشتر شهرهای ما در هشت سال جنگ تحمیلی هدف بمباران دشمنان قرار گرفتند.

رئیس جمهور درباره مسئله فلسطین تاکید کرد: ما از دنیا می‌خواهیم که اجازه دهند ملت فلسطین در فضایی آزاد مسیر خود را انتخاب کند.

وی درباره قیمت نفت هم افزود: بازار جهانی با عرضه کافی نفت روبرو است اما مکانیزم بازار که غربی ها مدعی کارآمدی آن هستند اجازه نمی دهد قیمت در سطح منطقی و واقعی حفظ شود و آنچه که امروز به عنوان قیمت بالای انرژی مطرح است نتیجه سیاست های برخی کشورهاست و این روند نشان می دهد مدیریت بازار جهانی به مکانیزم دیگری غیر از وضع موجود نیاز دارد.

آقای احمدی نژاد درباره انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا نیز گفت: هر کسی که سرکار بیاید باید تلاش کند آبروی دولت آمریکا را در جهان احیا کند.

وی با اشاره به سیاست های دولت آمریکا در منطقه خاورمیانه گفت: ملت های منطقه هیچ خیری از حضور آمریکا در منطقه ندیده اند.

رئیس جمهور اسلامی ایران پرسید: چه کسی در برابر کشتار زنان و کودکان در خاورمیانه پاسخگو است، چه کسی مسئول خونریزی در این منطقه و تخریب منازل مسکونی شهروندان کشورهای عراق، افغانستان و فلسطین است؟

رئیس جمهور کشورمان این پرسش را مطرح کرد: آیا شیطان کاری غیر از ایجاد جنگ و درگیری و کشتار کودکان و زنان دارد، چه کسی عامل این همه جنایت در سرزمین های اشغالی فلسطین است؟

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان گفتگوی منطقی با همه کشورهای جهان است، گفت:  آماده هستم با بوش و یا رئیس جمهور بعدی آمریکا و حتی با نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در برابر رسانه های گروهی جهان مناظره کنم تا نظرات خود را درباره مسائل جهانی و راه حل های رفع مشکلات جامعه جهانی ارائه کنیم اما باید این مناظره طوری باشد که همه ملت های جهان شاهد آن باشند.

رئیس جمهور اسلامی ایران درباره دانش هسته ا ی صلح امیز کشورمان نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران فقط به دنبال دستیابی به حق خود است و چیزی فراتر از قانون نمی خواهد.

آقای احمدی نژاد گفت: بوش باید حسرت این آرزو را بخورد که توان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از بین برود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید چرا با برلوسکونی نخست وزیر ایتالیا دیدار نکردید؟ گفت: برنامه‌ای برای انجام این دیدار نداشتیم.

آقای احمدی نژاد گفت: جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا دو کشور مهم هستند و همواره برای گسترش مناسبات تلاش می‌کنند.

رئیس جمهور افزود: ایتالیا بزرگترین شریک تجاری ایران در اروپاست و دو کشور تاریخی‌ترین روابط را دارند.

آقای احمدی نژاد از خبرنگاران و رسانه‌های حاضر در این نشست خبری تشکر کرد و گفت: شما در گسترش مفاهیم صلح و صداقت و محبت در جامعه جهانی نقش مهمی دارید و باید تلاش کنید همواره با انتقال حقایق به گوش همه ملت ها ،همبستگی آنها را افزایش دهید.

کد خبر 54020

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز