معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان کرد: تا پایان خردادماه ۱۴ هزار نفر متقاضی بیمه بیکاری در استان ثبت نام کردند و بیش از ۱۰ هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند.

بیمه بیکاری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، حمیدرضا اسلامی با اشاره به بیکاری بخش زیادی از کارگران صنوف مختلف به علت شیوع کرونا ویروس، اظهار کرد: در استان همدان ۱۴ هزار نفر به‌واسطه شیوع کرونا ویروس بیکار شدند و در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۱۴۰ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند. اسفندماه سال گذشته ۲۸۴۵ نفر، فروردین امسال ۶۸۸۱ نفر و اردیبهشت ۵۱۸۳ نفر در استان همدان بیمه بیکاری دریافت کردند.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر اطلاعات ناقصی ثبت کرده بودند که پس از اصلاح به تهران ارسال کرده‌ایم اما زمان پرداخت هنوز مشخص نیست.

اسلامی با تأکید بر اینکه الزاماً هرکسی که بیکار می‌شود یا در سامانه ثبت‌نام کند، مشمول دریافت بیمه بیکاری نخواهد بود، از ابتدای خردادماه سامانه جدیدی تحت عنوان سامانه جامع روابط کار راه‌اندازی شده و مشمولان بیمه بیکاری باید از طریق این سامانه ثبت‌نام کنند. استان همدان نسبت به استان‌های هم‌جوار کمترین بیمه بیکاری را دارد، هرساله در استان همدان حدود ۲۸۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند اما امسال به علت شیوع کرونا این عدد به ۱۰ هزار نفر رسیده است.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از واحدهای صنایع تبدیلی نیاز به نیروی کاردارند، متأسفانه فرهنگ کار در کشور ما ایراد دارد به‌طوری‌که همه به دنبال پشت‌میزنشینی هستند درحالی‌که تعداد زیادی از واحدهای صنعتی و صنایع تبدیلی نیاز به نیروی کاردارند.

کد خبر 540424

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار همدان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha