آمارها نشان می‌دهد موج جدیدی از ابتلا به کرونا و مرگ بر اثر آن در دنیا شکل گرفته و در این میان، اروپا بیش از همه در معرض آن بوده است.

به گزارش همشهری آنلاین، کووید-۱۹ این روزها در جهان نه‌تنها می‌تازد بلکه شواهد و آمارها حاکی از آن است که با خیزش تازه‌ای همراه شده است. در این میان، آمریکا و برزیل مدت‌هاست رتبه‌های اول و دوم جهان را در رتبه‌بندی آمار مبتلایان و قربانیان کرونا به خود اختصاص داده‌اند. 

قبلا آمارها به گونه‌ای بود که بیشتر، آمریکا و کشورهای آمریکای لاتین در جدول ۱۰ کشور اول دنیا از نظر ابتلا به کرونا قرار داشتند. اما مدتی است که اسپانیا و انگلستان هم جای تقریبا ثابتی در این جدول پیدا کرده‌اند.

به نوشته ایسنا، غیر از این دو کشور، ایتالیا و فرانسه از کشورهای اروپایی هستند که بیشترین تلفات را از شیوع بیماری کووید-۱۹ گزارش کرده‌اند و درمجموع حدود ۱۴۰ هزار نفر در این کشورها بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

علاوه بر کافه‌ها و جشن‌های خیابانی، تجمعات بزرگ خانوادگی منبع شیوع جدید بیماری کووید-۱۹ در چندین کشور اروپایی اعلام شده است.

برخی از شدیدترین ممنوعیت‌ها در اسپانیا اعمال شده که طبق آمار در حدود ۱۴ روز گذشته تقریبا ۵۰ هزار مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را داشته است.

طبق دستور وزارت بهداشت این کشور، تمامی فعالیت تمامی تفریح‌گاه‌های شبانه ممنوع است. همچنین زمان ملاقات در آسایشگاه سالمندان به یک ساعت محدود شده و تنها یک نفر در روز امکان ملاقات با سالمندان را دارد.

در ایتالیا نیز که موج جدیدی از موارد ابتلا گزارش شده، محدودیت‌های بیشتری در برخی از مناطق اعمال شده که از آن جمله می‌توان به ممنوعیت آتش‌بازی در سواحل اشاره کرد.

  • آسیا

قاره آسیا نیز از موج جدید کرونا در امان نمانده به طوری که در کره جنوبی مقامات، با افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ به اعمال مجدد محدودیت‌ها اقدام کرده‌اند. این در حالی است که کره جنوبی جزو موفق‌ترین کشورهای دنیا در مقابله با این ویروس بوده است.

نخست‌وزیر کره جنوبی امروز (شنبه ۲۵ مرداد) در اظهاراتی گفت: گسترش کروناویروس جدید برای سئول و استان گیونگی موضوعی جدی است چراکه موارد جدید ابتلا در یک روز تقریبا ۲ برابر شده است.

به گفته وی، اولویت این است که از گسترش هرچه بیشتر این بیماری در مناطق بیشتری از پایتخت جلوگیری شود.

مقامات کره جنوبی اظهار داشته‌اند که سطح ۲ فاصله‌گذاری اجتماعی در سئول و گیونگی اعمال شده؛ به این معنی که برگزاری تجمعات در فضاهای سرپوشیده با حضور بیش از ۵۰ نفر ممنوع است و در فضاهای روباز اجازه تجمع ۱۰۰ نفر وجود دارد.

آمار نگران‌کننده کرونا در آسیا به شرق دور خلاصه نمی‌شود و به مرزهای ایران نیز رسیده است. ازجمله کشورهایی که موج جدید کرونا را تجربه می‌کنند، ترکیه است.

چند روز پیش نیز فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور در صفحه توییتر خود نوشت: تعداد مبتلایان جدیدمان رو به افزایش است. در تعداد مبتلایان بدحالمان نیز ۱۵ درصد افزایش داریم. 

همچنین وزارت بهداشت عراق روز گذشته از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور خبر داد. 

به نوشته تسنیم، وزارت بهداشت عراق اعلام کرد: عراق شاهد ثبت ۳ هزار و ۸۴۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا بود. ۲ هزار و ۶۶۷ نفر از مبتلایان به کرونا نیز بهبود یافتند.

  • آفریقا

تونس جزو کشورهایی آفریقایی است که با آغاز شیوع کرونا در جهان، وزارت بهداشت آن سیاست‌های انقباضی و شدید اتخاذ کرد. اما این باعث نشد که از موج دوم در امان بماند. این کشور دیروز شاهد ثبت بالاترین تعداد مبتلا طی ۵ ماه گذشته بود.

بر اساس آمار منتشرشده از سوی وزارت بهداشت تونس، ۶۷ نفر در لیست مبتلایان جدید به ثبت رسیده‌اند که بیماری ۶۳ نفر آنها علت محلی داشته‌ است.

کد خبر 540459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha