معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام از ثبت‌نام ۳۵۰۰ راننده فعال بخش حمل و نقل عمومی در استان برای دریافت تسهیلات کرونا خبر داد و گفت: تاکنون ۱۵۳۱ نفر وام ۶۰ میلیون ریالی دریافت کرده‌اند.

تاکسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد حسنی اظهار کرد: شرایط به‌وجودآمده پس از شیوع بیماری کرونا موجب توقف فعالیت چندماهه در مرز مهران و تعطیلی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی بار و مسافر در استان شد که این امر زیان قابل توجهی به این بخش وارد کرد.

وی با اشاره به حمایت‌های سازمان به منظور جبران بخشی از خسارت وارده به دلیل شیوع بیماری کرونا بیان کرد: این سازمان در حمایت از شرکت‌ها و موسسات بار و مسافر در بخش داخلی و بین‌المللی، رانندگان و مالکان وسایل نقلیه تحت پوشش آنان تسهیلات بانکی در نظر گرفت.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام یادآور شد: تسهیلات کرونایی نیز در نظر گرفته شده که به افرادی که در سامانه مربوطه ثبت‌نام کنند با همراهی بانک عامل پرداخت خواهد شد.

حسنی با بیان این‌که تمدید کارت هوشمند رانندگان ادامه دارد گفت: همچنین، برای تمدید کارت هوشمند رانندگان و ناوگان بخش عمومی سازمان، رانندگان توانستند به صورت اینترنتی و بدون اخذ تاییدیه بیمه و کارت سلامت خود با فرجه ۳‌ماهه کارت هوشمند خود را تمدید کنند و به تبع آن از امکانات درمانی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۳۵۰۰ نفر در سامانه کار برای دریافت تسهیلات کرونایی گفت: از این تعداد ۱۵۳۱ راننده تسهیلات کرونا دریافت می‌کنند و ۱۶۷۰ نفر دیگر در دست بررسی بانک‌های عامل هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام تاکید کرد: وام ۶۰ میلیون ریالی برای رانندگان بین‌شهری و وام ۱۲۰ میلیون ریالی برای شاغلان در شرکت‌های حمل و نقل با سود ۱۲ درصد و باز پرداخت ۲۴ماهه در نظر گرفته شده است.

۱۲۷ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر شامل ۷۴ شرکت و ۵۳ کالا در استان ایلام فعایت دارند. حدود ۷ هزار راننده نیز در بخش حمل و نقل بار در استان ایلام مشغول کار هستند.

کد خبر 540480

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha