بورس تهران آغاز معاملات امروز دوشنبه ۲۷ مردادماه را در ادامه روند نزولی روزهای قبل با افت آغاز کرد و در کمتر از یک ساعت از شروع کار بیش از ۱۹ هزار واحد کاهش داشت و به کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی سقوط کرد. اما در جلسه دوم معاملاتی بازار سرمایه مسیر عوض شد و شاخص کل ۱۵۹۲ واحد رشد کرد.

بورس هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین، در معاملات امروز بازار سرمایه تا ساعت ۱۳:۲۰ شاخص کل بورس با ۱۵۹۲ واحد رشد رقم یک میلیون و ۸۱۵ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۲۹۳۹ واحد کاهش به رقم ۴۸۷ هزار و ۶۲۴ واحد رسید. معامله‌گران تا این ساعت یک میلیون و ۴۵۴ هزار معامله به ارزش ۱۵۱ هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال انجام داده‌اند.

فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل شرکت ارتباطات سیار، مخابرات ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و ایران خودرو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

فرابورس نیز با ۲۱۵ واحد کاهش رقم ۱۹ هزار و ۱۲۵ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۶۴۱ هزار و ۹۲۴ معامله انجام داده‌اند که ۶۲ هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال ارزش داشت.

پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی مارون، بانک دی و سهامی ذوب‌آهن اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل بیمه پاسارگاد، سنگ آهن گوهرزمین و شرکت آهن و فولاد ارفع نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

قابل ذکر است که برای جلوگیری از بروز اختلال در هسته معاملاتی بورس، از امروز معاملات بازار بورس به دو قسمت تقسیم شده است و برخی نمادها بین ساعت ۸:۴۵ تا ۱۱:۴۵ و برخی دیگر نیز بین ساعت ۱۲:۱۵ تا ۱۵ معامله می‌شوند، بنابراین معاملات در بازار سرمایه تا ساعت ۱۵:۱۵ ادامه دارد.

کد خبر 541153

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha