چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
۰ نفر

سازمان بیمه سلامت با ارائه یک راهکار قانونی هر فردی را که روی تخت بیمارستان تشخیص کرونا برای او داده شود و فاقد بیمه باشد، مشابه شرایط اورژانسی روی تخت بیمارستان بیمه می‌کند.

بيمه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، رئیس سازمان بیمه سلامت کردستان گفت: تاکنون ۴۸ هزار بیمار کرونایی فاقد بیمه در کشور پس از ابتلا به ویروس کرونا زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند تا بتوانند از مزایای درمان رایگان بهره ببرند.

انور اسماعیلی در رزمایش سایبری روابط عمومی‌های سازمان بیمه سلامت سراسر کشور که به صورت ویدئوکنفرانس به میزبانی بیمه سلامت استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: ارزیابی وسع متقاضیان بیمه رایگان بر اساس مقررات در شرایط عادی از پایگاه رفاه ایرانیان ۳۰ روز زمان لازم دارد و این در حالی بود که در بیمار کرونایی دوره بستری برخی شش تا ۱۴ روز و حتی کوتاه‌تر از زمان ارزیابی وسع بود و در نتیجه حمایت و صیانت مالی نصیب بیمار نمی‌شد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیمار خود را قبل از بیماری بیمه نکرده بود، سازمان بیمه سلامت باید بین شرایط خاص کشور (اپیدمی کووید -۱۹)، قوانین و خط قرمز بیمه راهی را انتخاب می‌کرد که با اتخاذ تمهیداتی ویژه در کوتاه کردن زمان، ارزیابی وسع فرد مورد نظر با کمک وزارت رفاه شرایط خاص انتخاب شد.

رئیس سازمان بیمه سلامت کردستان ادامه داد: زیر پوشش قرار دادن داروهای مورد استفاده در این بیماری علاوه بر خدمات مورد نیاز در بحث تشخیص و مقابله با کرونا که زیرپوشش بیمه بودند از جمله خدماتی همچون سی تی اسکن و PCR، CBC، ICU و غیره و همچنین پرداخت ۹۰ درصد هزینه‌ها با تعرفه دولتی در بستری و ۷۰ درصد سرپایی هزینه‌های آزمایشگاهی از جمله خدماتی بود که بیمار پس از بیمه شدن از آنها بهره می‌گرفت.

برداشتن برخی گایدلاین‌های مرتبط با خدمات تشخیصی و لغو محدودیت در انجام آنها، ارائه پیشنهاد مراقبت از فرد بیمار در منزل (homecare) به شورای عالی بیمه نظر به صرف هزینه بسیار پایین‌تر از بستری بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان و ارائه پیشنهاد برای زیرپوشش قرار دادن بیمه‌ای مراقبت در منزل (homecare) بیماران نیازمند به ICU در چارچوب گایدلاین‌ها و استانداردها از دیگر مزایای اجرای این طرح بود.

رئیس سازمان بیمه سلامت کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به تمدید دفترچه بیمه‌هایی که برگه سفید داشت اما اعتبار آن پایان یافته بود تا تاریخ ۳۱ خرداد سال جاری اشاره کرد و گفت: راه اندازی نسخه الکترونیکی در ۲۳۵ شهر کوچک از دیگر برنامه‌های این سازمان بود که در اجرای آن نیز موفق عمل کرده‌ایم.

فعال کردن سامانه پاسخ گویی ۱۶۶۶ و اضافه کردن ۱۳۰ خط جدید به این سامانه پاسخگویی، به کار گیری ۳۰ پرستار متخصص و ۱۰ پزشک عمومی در سه نوبت برای پاسخگویی به سئوال‌های کرونایی مردم، تشکیل گروهی متشکل از پزشکان متخصص عفونی و متخصص ریه با هدف ارائه آخرین اطلاعات مربوط به بیماری و راهنمایی کارشناسان پاسخگو در سامانه ۱۶۶۶ برای راهنمایی بهتر و دقیق‌تر مردم و نظارت نامحسوس بر شیوه برخورد کارشناسان در پاسخ دهی به مردم از دیگر برنامه‌های این سازمان بوده است.

کد خبر 541756

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha