مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

شبکه حمل‌ونقل شهری کارآمد، مهم‌ترین ویژگی مشترک 8 شهر میزبان نخستین جام مشترک ملت‌های اروپا موسوم به یورو 2008 به شمار می‌آید.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، در این دوره از جام ملت‌ها اتریش و سوئیس به‌صورت مشترک به‌عنوان میزبانان مسابقات برگزیده شدند و در جهت گسترش حمل‌ونقل عمومی به‌صورت یکپارچه از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکردند.

در انتخاب این 8 شهر مولفه‌های بسیاری در نظر گرفته شده که شبکه حمل‌ونقل شهری کارآمد، امنیت، سرعت و کیفیت در کنار اختصاص اعتبارات و امکانات ملی که از جمله مشخصه‌های آن به شمار می‌آید؛ مهم‌ترین ویژگی مشترک شهرهای میزبان یورو 2008 محسوب می‌شود.

حمل‌ونقل شهری در اتریش

بر اساس بررسی‌های انجام شده،وین به‌عنوان شهری است که با 2 خط قطار زیر زمینی از مرکز شهر ظرف 8 دقیقه‌ می‌توان به استادیوم پراتر (ارنست‌ هاپل)‌ رفت؛ ضمن اینکه با قطار شهری و اتوبوس نیز در عرض 25 دقیقه می‌توان از فرودگاه بین‌المللی وین به مرکز شهر رهسپار شد.

در سالزبورگ ظرف 9 دقیقه می‌توان از مرکز شهر به استادیوم که در حومه غربی شهر قرار دارد، رفت.

در شهر کوهستانی اینس‌بورگ استفاده از اتوبوس‌های تندروی شبانه‌روزی بهترین وسیله حمل‌ونقل شهروندان و بهترین راه برای رسیدن به استادیوم در این شهر شیب‌دار است و در کلاگن فورت نیز اتوبوس و قطار شهری آماده انتقال تماشاگران از میدان اصلی شهر به استادیوم هستند.

حمل‌ونقل شهری در سوئیس

در بخش بعدی این بررسی برن - پایتخت سوئیس-  مورد توجه قرار گرفته است. از مرکز این شهر که خیابان‌های آن سنگفرش هستند تنها ظرف 3 دقیقه می‌توان به استادیوم ملی سوئیس رفت.

سامانه حمل‌ونقل عمومی برن شامل تراموا و اتوبوس‌های تندرو است و در ایستگاه‌های راه‌آهن شهری این شهر مراکز تفریحی و مراکز خرید هم پیش‌بینی شده است.

در زوریخ  با قطار زیرزمینی، تراموا، اتوبوس و حتی قایق می‌توان ظرف 10 دقیقه از بلوار مرکزی شهر به استادیوم رفت و در ژنو نیز قطار شهری در 6 دقیقه از مرکز شهر به استادیوم که در حاشیه جنوبی شهر قرار دارد، می‌رسد. 

کد خبر 54197

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز