مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: در شرایط اضطرار که امکان حضور دانش‌آموزان در مدرسه نباشد از فضای مجازی استفاده می‌کنیم.

مدرسه - دانش آموز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، قرار بر این است که سال تحصیلی دانش‌آموزان از ۱۵ شهریور آغاز شود آن هم تحت هر شرایطی! البته وزارت آموزش و پرورش از سه سناریو رونمایی کرده که اجرای هر کدام از آنها به وضعیت شیوع کرونا در روزهای نزدیک به آغاز سال تحصیلی وابسته است. هم اکنون یکی از جدی‌ترین سوالات خانواده‌ها وضعیت حضور یا عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس از ۱۵ شهریور است. در این مطلب سعی کردیم تا به وضعیت بازگشایی مدارس استان تهران از ۱۵ شهریور بپردازیم.

محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران درباره آغاز سال تحصیلی جدید در شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: شیوه‌نامه بازگشایی مدارس با توجه به شرایط خاص امسال و با اخذ نظر استان‌ها و مناطق، توسط وزارت آموزش و پرورش تدوین و ابلاغ شده است که مهم‌ترین اصول حاکم بر این شیوه نامه نخست توجه به سلامت دانش‌آموزان است که در هر شرایطی اولویت دارد و دیگر مراقبت مدیران مدارس برای تحت پوشش قرار دادن تک‌تک دانش‌آموزان در هر کدام از شرایط سفید، زرد و قرمز است.

وی افزود: در شیوه‌نامه بازگشایی مدارس آمده است، در شرایط سفید تمام کلاس‌های درس به صورت حضوری برگزار خواهد شد و در شرایط زرد این امکان وجود دارد که با رعایت شرایط لازم برای ایجاد فضای سالم و امن بهداشتی برای دانش‌آموزان بخشی از آموزش را به صورت حضوری و بخشی را به صورت غیرحضوری ارائه دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در پاسخ به این پرسش که اگر قرار باشد دانش‌آموزان به صورت حضوری در مدارس حاضر شوند آیا امکانات لازم را در اختیار دارید؟ متذکر شد: در شرایطی که امکان حضور دانش‌آموزان در مدرسه وجود داشته باشد آنها را به دو گروه تقسیم می‌کنیم تا تراکم کلاس‌های درس کم شود و دانش‌آموزان چند روز در هفته به مدرسه بیایند در این شرایط نیمی از محتوا را به صورت حضوری و نیمی را به صورت مجازی دریافت خواهند کرد.

در شرایط اضطرار از فضای مجازی استفاده خواهیم کرد

وی افزود: در شرایط اضطرار که اصلا امکان حضور دانش‌آموزان در مدارس نباشد از فضای مجازی استفاده خواهیم کرد و اولویت ما بعد از اطمینان از حفظ سلامت دانش‌آموزان، برگزاری کلاس‌های درس به شیوه حضوری است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مشخص نیست وضعیت کلاس‌های درس در ۱۵ شهریور به چه صورت خواهد بود و آیا دانش‌آموزان به صورت حضوری در مدارس حاضر می‌شوند؟ بیان کرد: هم‌اکنون مشخص نیست تا ۱۵ شهریور شرایط چگونه خواهد بود اما در هر صورت و در هر وضعیتی ۱۵ شهریور آغاز سال تحصیلی جدید خواهد بود که امیدواریم با رعایت اصول بهداشتی توسط هم میهنان عزیزمان تا آن زمان شرایط به گونه‌ای باشد که بتوانیم با حضور دانش‌آموزان در مدرسه سال تحصیلی را آغاز کنیم اما آنچه که هم‌اکنون در حال انجام آن هستیم، ایجاد آمادگی برای هر سه وضعیت سفید، زرد و قرمز است و البته با توجه به امکان تغییر وضعیت شیوع بیماری از آغاز سال تحصیلی تا پایان آن، برنامه‌های سه گانه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در کمترین زمان نسبت به استقرار در وضعیت جدید آمادگی وجود داشته باشد.

بیش از ۱۰ درصد دانش‌آموزان شهرستان‌های تهران به شاد دسترسی ندارند

صیدلو در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از دانش‌آموزان در شهرستان‌های استان تهران به شاد دسترسی ندارند، گفت: با توجه به این‌که ثبت نام‌ها کامل نشده است و شهرستان‌های استان تهران مهاجرپذیر بوده و نوسان دانش‌آموز در استان تهران در هر سال قابل توجه است هم چنین با حضور ۱۲۵ هزار دانش‌آموز اتباع در شهرستان‌های تهران فعلاً آنچه که مشخص است و البته نهایی نیست این است که امکان عدم دسترسی به شبکه شاد بیش از ۱۰ درصد دانش‌آموزان باشد که در آن صورت استفاده از برنامه‌های آموزشی تلویزیون برای آموزش غیرحضوری مورد نظر خواهد بود.

۳ درصد دانش‌آموزان ممکن است به تلویزیون هم دسترسی نداشته باشند

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در پاسخ به این پرسش که اگر دانش‌آموزی به شاد و تلویزیون دسترسی نداشت چه اقدامی برای او انجام خواهیم داد؟ بیان کرد: برخی دانش‌آموزان ممکن است به تلویزیون هم دسترسی نداشته باشند و مدیر مدرسه مکلف است قبل از شروع سال تحصیلی آنها را شناسایی کرده و از طرق مختلف از جمله تهیه درسنامه‌های آماده شده برای این دانش‌آموزان یا برگزاری کلاس حضوری در شرایط کاملا بهداشتی به آموزش این دسته از دانش‌آموزان اقدام کند، بر اساس آماری که تا امروز در اختیار داریم ممکن است ۳ درصد دانش‌آموزان در شهرستانهای تهران جزء این دسته باشند که به هر حال برای آموزش و پرورش مهم است که هیچ دانش‌آموزی بدون دسترسی به آموزش نماند.

امیدواریم قبل از شروع سال تحصیلی سرانه بهداشتی مدارس واریز شود

وی درباره موانع پیش رو برای بازگشایی مدارس به‌ویژه لزوم اختصاص سرانه بهداشتی به آموزش و پرورش برای ضدعفونی گفت: با وجود این‌که مدارس از اسفند ماه تعطیل بوده است چند هفته بعد از آغاز شیوع بیماری یک مرتبه سرانه بهداشتی نسبتا مناسبی به ازای هر یک از دانش‌آموزان به حساب مدارس واریز شد و با پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش امیدواریم قبل از آغاز سال تحصیلی واریزی دیگری در این خصوص به مدارس داشته باشیم.

صیدلو ادامه داد: بسیاری از مسئولان آموزش و پرورش مانند خود بنده فرزندشان دانش‌آموز است و در یکی از مدارس همین استان تحصیل می‌کند بنابراین مخاطب تصمیمات ما اعضای خانواده خودمان نیز هستند و تمامی دغدغه‌های احتمالی خانواده‌ها برایمان قابل درک است.

وی شرط موفقیت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید را همراهی و همکاری بیش از پیش خانواده‌ها با آموزش و پرورش دانست.

۱۵ شهریور وضعیت قرمز باشد هیچ مدرسه‌ای در تهران باز نمی‌شود

همچنین مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران درباره آغاز سال تحصیلی جدید در پایتخت اظهار کرد: اتفاقی که در تهران می‌افتد آن چیزی است که بنده می‌گویم و خلاف آن نخواهد بود. در شرایط قرمز تمام آموزش‌ها غیرحضوری است و اگر در ۱۵ شهریور وضعیت قرمز باشد هیچ مدرسه‌ای باز نمی‌شود.

وی افزود: در شرایط زرد آموزش‌ها غیرحضوری است و ممکن است کلاس‌ها را زوج و فرد کنیم تا دانش‌آموزان به تعداد کمتر در مدرسه حاضر شوند و در شرایط سفید هم وضعیت عادی خواهد بود.

دانش‌آموزان کلاس اولی در شرایط قرمز یک هفته به مدرسه می‌آیند

ثقفی گفت: البته در شرایط قرمز فقط دانش‌آموزان پایه اول دبستان که ضروری است ارتباط عاطفی بین آنها و معلم شکل بگیرد و پس از آن آموزش مجازی جریان یابد با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هفته اول سال تحصیلی به مدرسه می‌روند و طبیعی است در یک مدرسه با ۳۰ دانش‌آموز رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است و قبل از آن ضدعفونی و استفاده از ماسک را کنترل خواهیم کرد. 

تا اطلاع ثانوی مدارس مجازی است

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: تا اطلاع ثانوی مدرسه حضوری نداریم و مدارس مجازی است؛ خیلی از مطالبی که درباره شاد بیان می‌شود صحیح نیست و همین الان می‌توانم به صورت لایو در بستر شاد با شما صحبت کنم.

مدارس می‌توانند در کنار شاد از سایر نرم‌افزارها برای آموزش استفاده کنند

وی در پاسخ به این پرسش که شاد نسخه ios ندارد و این ضعف است و جمعیت قابل توجهی مجبور می‌شوند که گوشی اندروید بخرند، مطرح کرد: در آموزش و پرورش الزامی برای استفاده از شاد نداریم و روش‌های آموزش دانش‌آموزان در کنار شاد متفاوت است برای نقاطی که دسترسی ندارند، روش‌های دیگری پیش‌بینی کرده‌ایم مثلاً هم‌اکنون ۳ پیش‌بینی داریم نخست این‌که مدارس می‌توانند با استفاده از سایر نرم‌افزارها و برنامه‌ها در کنار شاد آموزش خود را پیش ببرند شاد با تمام ویژگی‌هایی که دارد الزامی برای استفاده از آن نیست و مدارس می‌توانند از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای دیگر استفاده کنند.

آموزش حضوری دانش‌آموزانی که به شاد و تلویزیون دسترسی ندارند

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به این‌که افرادی که امکان دسترسی به اینترنت و گوشی هوشمند ندارند، می‌توانند از آموزش تلویزیونی استفاده کنند، گفت: ممکن است برخی دسترسی به تلویزیون نداشته باشند که به صورت حضوری در مدارس حاضر می‌شوند و با رعایت پروتکل‌ها آموزش آنها جریان می‌یابد؛ شاید یک اپلیکیشن بسیار خوب و موفق است و نباید آن را زیر سوال ببریم.

ثقفی در پاسخ به این پرسش که سال گذشته در وزارت آموزش و پرورش بخشنامه‌ای ارسال شد که استفاده از نرم‌افزار تلگرام و واتس‌اپ غیرقانونی است؟ عنوان کرد: خیر اما قوه قضاییه چنین اطلاعیه‌ای را داد و دادستان تهران نامه فرستاد که استفاده از نرم‌افزارهای خارجی ممنوع است.

اینترنت شاد رایگان خواهد بود

وی که در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت، درباره این‌که اینترنت شاد چه زمانی رایگان می‌شود، افزود: اینترنت شاد کاملا رایگان خواهد بود و هر فردی که از آن استفاده کند اینترنت برای او رایگان است و اپراتورها بابت استفاده از شاد هیچ هزینه‌ای از استفاده‌کنندگان دریافت نمی‌کنند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش که اپراتور چگونه اینترنت رایگان به این تعداد افراد خواهد داد، بیان کرد: اینترنت رایگان فقط برای بستر شاد است و این توافقی است که وزیر آموزش و پرورش با شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت اصلی کشور که در ساخت زیرساخت شاد نقش داشتند انجام داده است و آنها هیچ هزینه‌ای نخواهند گرفت.

کد خبر 542248

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 74
  • نظرات در صف انتشار: 14
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لیلا خضوعی IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    الان انقدر که کنترل کرونا دست مردمه دست دولت نیست . در جایی که دولت توانایی خدمات بیشتر نداره باید خودمون به فکر خودمون باشیم تا نه تنها مدارس بلکه تمام زندگی راه بیوفته
    • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      53 27
      بله درسته مثلاً امروز کنکور ما رعایت شده بود خط کشی برای فاصله ها وجود داشت و تذکر هم می‌دادند ولی بیشتر افراد گوش نمی‌دادند و کار خود را میکردند که این کار آنها ناراحت کننده بود پس خود مردم هم باید رعایت کنند
    • پارمیس IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      سلاگ ازتون خواهش میکنم کلاس نه ها ودوازده ها که میتونن پروتکل های بهداشتی رو رعایت کننن به مدرسه بفرستید
  • حسن جمالزهی IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    سلامتی فرزندان ما دراولویت است
    • غلامرضا IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
      فکر کنم شما بچه مدرسه ای ندارین.اخه بچه کلاس اولی چطوری میخواد رعایت کنه.اینا بچه هستن نمیدونن کرونا چیه
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    خواهش میکنیم امسال کلا مدارس رو تعطیل کنید
    • محبوب IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      آره واقعاً درسته بچه کلالس اولی چی میدونه کرونا چیه...
    • ساناز IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      سلام لطفا همه جاهامدرسه هارو تعطیل کنید اصلا امسال بزارید مدرسه های ایران تعطیل بشن تا این کرونا بره
    • omid IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      خب عزیزان کلاس های هفتم به بالا خیلی سخته و والدین توانایی آموزش به فرزندانشون رو ندارن میتونن اول تا ششم رو مجازی کنن بعد هفتم تا دوازدهم رو حضوری کنن
    • فرشته IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      آخه بچه8ساله چه درکی از کرونا داره توی جو مدرسه بچه ها بازی میکنن دست به هر جا میزنن هی بگو دست بشور مگه معاون مدیر میتونن بالا سر تک تک بچه ها باشن و بگن دستت رو ضدعفونی کن دست به صورت نزن فاصله رو رعایت کن و...کاش امسال رو تعطیل میکردن
    • فاطمه IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      77 26
      منم پسرم کلاس اولی هست، بهش یادم دادم و باهاش صحبت کردم که کرونا می تونه آدم رو بکشه پس باید همیشه بیرون ماسک بزنی و دستات رو ضدعفونی بزنی.. هر جا هم که میریم ضدعفونی تو جیبش هست و ماسکش به صورتش و سریعا میره دستاشو میشوره... کاش همه رعایت کنیم و به فرزندانمون یاد بدهیم
  • محسن IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    امکانش هست محرمم برپانشه دولت خیلی باحالی داریم
    • Sadat.mhmdi2006 IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      به نظره منم مدارس رو امسال تعطیل کنن براس اونایی که کلاس اولی هستند و نهمی که تایین رشته دارند و دوازدهمی ها که کنکور دارند از همه کس سخت تر خواهد بود آنلاین بچه ها زیاد دل به درس نمیدهند هر کاری هم بکنند محیط مدرسه با خانه فرق دارد
    • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      آره به خدا اگه قرار باشه مجازی باشه کلا تعطیل شه به نفع بچه هامونه
    • الی AE ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      حرف مفت نزن
    • IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      61 27
      تو چی می‌دونی از زندگی...
    • فرید IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      122 8
      سلام...از طرف اموزش پرورش یک چهار لیتری واکتس میدن به مدارس برای ضد عفونی بعد کلی هم تبلیغات میکنن...البته حق هم دارن چون بودجه ندارن.. به بچه مدرسه ای ماسک استاندارد هر روز دارید بدید..محلول ضد عفونی دو هر نیمکت میزارید برای بچها..هوا کش سر هر کلاس برای تهویه میزارید.هر روز از جابگاه الکل پاش لباس در مدارس استفاده میکنید.هر روز با تب سنج قبل ورود به مدرسه چک میکنید... بخدا که یکیشم انجام نمیدید...اگر دنیا در رو برای دانش اموزاش باز کرده هزینشم خود دولت به نحو احسن میده..من پدر یک دانش اموز ابتدایی هستم مثل خیلی از والدین دیگه...من اگر این موارد رعایت بشه مشکلی ندارم با رفتن بچه به کلاس اگر نه نمیزارم بره چون بچمو از سر راه نیووردم
    • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      واقعا اگه تعطیل بشه بهتر از این ک بمیرن
    • نانا IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      38 76
      مطمئنم خودت یه بچه مدرسه ای هستی چون پسر منم مدام همین حرف تو رو میزنم تنبلی بسه به درس ومشقتون برسید
    • AE ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      94 34
      بله کلا تعطیل کنن که مردم با خیال راحت همون دانش آموز را بردارن برن مسافرت شمال و جنوب....خخخخ
    • ... IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      32 60
      بهتره که پایه های اول .هفتم.دوازدهم.نهم نیم حضوری باشه دیگر پایه ها غیر حضوری
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    60 10
    ازآنجایی که دولت محترم تابحال هیچ واقعیتی راکه به نفع ملت باشد انجام نداده ومدارس هم هیچ امکانی برای مبارزه لاکرونیا ندارند پس ترجیح میدیم بچه کلاله به مدرسه نره تاشاهدتاسف تاپایان عمرباشیم
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    51 15
    ببخشید ما هفتمی ها هم امدین بخدا انلاین هیچی یاد نگرفتیم و نمی گیریم من میخوام تو یکی از بهترین مدارس کشور از لحاظ سطح درسی ثبت نام کنم اما با این اوضاع همچی خراب میشه من حتما باید منظوری بزن و خدارو شکر انقدر بزرگ شدم ک بتونم پروتکل های بهداشتی رو رعایت کنم ب فکر ما دانش اموزا هم باشید
  • بانو کریمی IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    47 34
    اگه امسال مدارس آنلاین باشه خیلی کمک بزرگی به خانواده ها کردید
  • Eli IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    59 31
    در فصل زمستان و پاییز اوج کروناست چطور ی بچه پروتکل های بهداشتی را رعایت کنه اونم ی بچه 7 ساله چرا دولت نمیفهمه فقط به فکر منفعت خودتونید مدرسه ها نباید باز بشن
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    48 21
    بچه‌ها پروتوکل روم نمیتونن اجرا کنم.پس مدارس تعطیل بشه.ولی بزرگا که میتونن اجرا کنند عذاداری کنن.لطفا اینارو قاطی نکنید
  • ستاره IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    42 19
    باسلام. یعنی ارتباط عاطفی اونهم باماسکو عینک و استرس بچه های کلاس اولی مهمتره یا سلامتی و زنده موندنشون؟؟؟؟!!!! برای برقراری ارتباط عاطفی راههای بی‌خطری هست. فقط کافیه معلم یک فیلم از خودش، بدون ماسک البته، برای بچه ها و به عنوان معرفی و خوش آمد در گروه کلاسی بذاره. ما پدرومادرا ذهن بچه ها رو برای پذیرش آموزش مجازی آماده کردیم نگران ارتباط عاطفیشون نباشین!! بچه های کلاس اول چجوری میخوان بامعلمی که ماسک داره و از ترس کرونا نزدیکشون نمیشه ارتباط عاطفی برقرار کنن؟؟؟؟ کوچکترین گروه سنی رو در معرض خطر قرارمیدین که ارتباط عاطفی برقرار بشه؟ امکان نداره بچه ها بتونن بدون پدر مادر موارد بهداشتی رو رعایت کنن. لطفا مجدد فکر کنین واینبار بجای ارتباط عاطفی!!! به سلامتی پایه های اول فکر کنین باید سلامت باشندو زنده تا بتونن آموزش مجازی ببینن. 6 ماه بچه هامونو توو خونه نگه نداشتیم که زحماتمون یک هفته ای به باد بره.
  • NL ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    53 9
    اگه‌میشه‌امسال‌بااین‌وضع‌مالی‌مردم‌استرس‌مردم‌تعطیل‌کنن‌بهتره‌من‌که‌چه‌باشه‌چه‌نباشه‌نمیذارم‌سلامتیشون‌مهمرته
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    40 4
    دولت باید این موارد رو هم مدنظر قرار بده که بعضیا از خانواده ها با وجود داشتن دانش آموز تو خانه از دسترسی به دنیایی مجازی محروم هستند و سوءاستفاده شبکه های مخابراتی از افزایش بسته های اینترنتی دولت باید نظارت داشته باشه نه فقط شعار بده
  • مریم IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    59 10
    خواهش میکنم کلا امسال تعطیل باشه. بخدا جون بچه هامون عزیزتره.
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    66 7
    با سلام هم عقل وهم شرع حکم میکنه در همچین وضعیت خطر ناک کرونایی در تمامی شهرها به سلامت وجان.دانش آموزان در تمام کشور ایران ارزش قائل شویم مگر دانش آموزان تهرانی با ارزش تر از بقیه دانش آموزان کشور هستن
  • بهنام IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    60 3
    به نظر من بازگشایی مدارس بی فایدست حتی اگر زرد باشه چون دانش آموز تو کلاس با فاصله میشینه ولی تو حیاط مدرسه پیشه همش بدون ماسک و بدون فاصله اجتماعی
  • IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    44 6
    هیچ برنامه منطمی نمیدید.تازه امزش تلوزیون خوب اطلاع رسانی نمیشد و خیلی نامنطم و پرت وپلا بود
  • مهرنوش IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    39 7
    ترو خدا به فکر جون بچه هامون باشیدیه امسال مدرسه ای نباشه تا کلا به امید خدا کرونا بره بخدا خطرناکه
  • مهدی IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    49 5
    اخه این دیگه چه حرفیه اصلا نمیشه اینطوری حالا یکسال مدرسه تعطیل بشه مگه چی پیشه اصلا نمیشه با جون بچه شوخی کرد اصلا اگر مجازی هم باشه نمیشه از اول سال درس مجازی واقعن غیر ممون
  • معصومه IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    34 7
    سلامتی همه دلبندان کوچولو و کمی بزرگ مهم است تابع نظر ستاد کرونا هستیم وامیدوارم بچه درسخوان ها از درس نمونند چون تنبلا که خوشحالم شدند امید وارم فرهنگ مطالعه در سطح جامعه ومخصوصا خانم ها جا بیافتد موجب ارتقا فرهنگ ایران شود
  • IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    32 10
    وخداوند به هرآنچه که می کنید آگاه است (قرآن کریم).
  • IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    48 6
    والا یه سال ازدرس عقب بیفتن بهترازاینکه خدای نکرده مریض بشن والا منم بچه کلاس اولی دارم باچه امیدی بچمو بفرستم نمیتونم همچنین ریسکی کنم
  • مقامی IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    53 5
    سلام‌ . بهتره کلا بچه هامون رو سر کلاس نفرستیم و فرض کنیم یک سال در طول زمان تحصیل مردود شدن در عوض اینقدر التماس نمیکنیم و جونمون هم در خطر نیست.هرکس میتونه به فرزندش توی خونه درس میده و فقط برای امتحانات اونو میفرستیم مثل درس خوندن به روش جهشی مثلا از کلاس دوم به چهارم
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    40 7
    حفظ سلامتی باید الویت اصلی باشد
  • حسن احمدی IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    31 4
    حسن احمدی دست شما درد نکنه خیلی عالی است از قم
  • ### IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    23 7
    سلام. اگه 15شهریور مدارس باز شود. ویروس کرونا. بیشتر می‌شود. پس چه بهتر کلا مدارس تعطیل کنن.. بهتر از اینه که جوون بچه هامون در خطر بیفته.. خواهشا رسیدگی کنید.. باز شدن مدارس یعنی با جوون بچه هامون بازی کردنکه.. خو اهشا تعطیل بشه هیچ اتفاقی نمیفته. فوقش یکسال از در س عقب میفته
  • GB ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    50 8
    ما تحت هیچ شرایطی فرزندانمان را فدای تصمیم های نسنجیده نمی کنیم.
  • بنده خدا IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    47 11
    سلام بنده نمیدونم جناب وزیراین حرفهابه گوشش میرسه یاخیرکه ما مینویسیم.تاوقتیکه کروناهست همه جای دنیاوضعیت قرمزهست.مگرنه اینکه ناقلین سالم داریم.چراچیزبه این سادگی رونمیفهمند.وقتی در یک منطقه سفیداعلام میشه همه اونهاییکه درک ازبیماری کروناندارندبدون ماسک ورعایت موازین بهداشتی میریزن بیرون پس به خودی خوداون منطقه بعداز مدتی قرمزمیشه یعنی بیمارکرونایی ومرگ کرونایی زیاد میشه .پس این چه کاریه که باکلمات زردوسفیدوقرمز بازی میکنن.یکسره حرف میزنن که بگن ماهم داریم کار میکنیم.کسانیکه جامعه روبه جلووبالاحرکت میدهند مردم هستندنه اینهاییکه .............سال تحصیلی تعطیل نشه .همه جابه آرامی وبدون ایجاداسترس و عجله به مجازی کردن دانش آموزان کمک بشه وهمون اول مهرهم مدرسه هاشروع به کاربشه .درماه شهریور خیلی مستأجرهاجابجایی دارن مثل ما.خودم که دبیر هستم بچه محصل هم دارم.گوشی سالم هم ندارم که کلاسهای مجازیموراه بندازم.فعلافکرزیادکردن پول پیش خونه هستیم تابعدش به تعمیریاخریدموبایل برسیم. امسال روبافشارکمتردرفضای مجازی به اجرادربیارن و به امیدپروردگاردرسال تحصیلی آینده تکرارپایه انجام بشه. اینطوری پایه هم
  • بنده خدا IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    33 6
    ادامه صحبتم:بله میگفتم که اینطوری پایه بچه ها هم قوی میشه.پس شد1-شروع سال تحصیلی اول مهر 2-کل کشورکاملامجازی باشه وبه بچه هاییکه مشکل دارند کمک بشه 3-معلمهابافشاردرس نگن.درهرجلسه تدریس مطالب کمترگفته بشه وپرسشهای کلاسی بیشتر باشه .هرچه تدریس آهسته ترباشه بچه هاهم خودشونوبه کلاس میرسونن وفشارکمترهست.مثل کلاسهای شبکه آموزش که خیلی عالی بود.پسرخودم کلاس پنجم بودخیلی ازتدریس تلویزیون لذت میبردو بدون تذکرمن تکالیفیکه میدادندباعلاقه انجام میداد ویادگیری خوبی اتفاق افتاد.بهم میگفت مامان اینطوری هم استرس نمیگیرم وهم اینکه همکلاسیها نیستند شلوغ کنن من درس رومتوجه نشم.دراین کروناتمامی اموربایستی آهسته تر وپیوسته ترپیش بره وسرعت کار کمترباشه تاتوفیق بیشتری حاصل بشه.بنده به همه اطرافیان واعضای خونه هم این تذکررومیدم. 4-به حول وقوه الهی درسال تحصیلی آینده تکرار پایه بشه.لاحول ولا قوه الابالله العلی العظیم
  • قائم پناه IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    26 3
    من به خانواده هایی که فرزند دبستانی دارن حق می دم که نگران جان فرزندان عزیزشان باشند بچه هایی که تازه وارد ابتدایی میشن یا هنوز در مقطع ابتدایی هستم به دلیل سن کمشون نیاز به مواظبت دارند مخصوصا در محیط مدرسه اما به دانش آموزانی که در راهنمایی هستند چی آیا نباید مواظبت تحصیل آنها باشیم دختر من امسال سال آخر راهنمایی بیشتر از هر چیز از وضعیت تدریس امسال می ترسه .سال گذشته همه شاهد این بودیم ،که نیمی از کتاب باقی مانده بود و با تدریس غیر حضوری به پایان رسید و بیشتر فرزندانمان نیمه از کتاب رو یاد نگرفتند . من خودم یک دبیرم و وقتی می دیدم فرزند خودم در خانه متوجه دروس نمی شه چطور می توانستم مطمئن باشم که شاگرد های خودم متوجه می شن . و این هم در گیری بزرگیه که اگه مدارسه ابتدایی رو غیر حضوری کنیم دانش آموزان سال اولی از همون پایه ضعیف بالا می یان و بعضی ها هم اولیایی دارن که تحصیل نداشتند و نمی توانند در درس به فرزندانشان کمک کنند و دانش اموزان رهنمایی و دبیرستان اگه درس ها رو به متوجه نشن و رفع اشکال نکنندو با حجم زیاد دروس سر در گم می شن چطور می تونند امتحان های نهایی رو بدن .
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    27 5
    برو بابا با این نظراتت تمام مدارس استانها باید تعطیل بشن تا زمانی ک آمپول درست بشه
  • ناشناس IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    19 13
    بچهای دبستانی .که رعایت کردن درک نمیکنه..میبینی خوراکیهای هم میخورن.باهم بازیهای همرا با درگیری فیزیکی دارند.آب دهن روی هم میندازن .و هزاران مورد دیگه بعد اون وقت معلم میاد تک تک شون زنگ تفریحی از هم جدا نگاه میداره که همچین کاری رو معلم نمیکنه .کلاس رفتن بچهای دبستانی فعلا درست نیست.
  • شیوا IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    21 4
    چه برنامه ریزی مزخرفیه این. یعنی شهرهایی زرد و سفید هم برن مدرسه تا یکی دو ماه بعدش وضع اونا هم قرمز کنن خیالشون راحت که شد مدارسو تعطیل کنن.
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    19 8
    با رعایت بهداشت مثل قبل بذاریم بچه ها برج مدرسه البته با آموزشهای خداشناسانه
  • محمد علیزاده IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    15 8
    بچه های کوچیک نیاین بهتره
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    13 3
    لطفا سلامتی دانش آموزان رونادیده نگیرید جون مردم روبه خاطرسیاستهای به اصطلاح سنجیدتون به خطرنیندازید.
  • 0 IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    11 5
    سلام. با توجه به این خطرناک بودن آموزش حضوری، و مراجعه دو درصدی دانش آموزان به مدرسه در تجربه حضوری کردن مدرسه در اواخر سال تحصیلی پیش، و همچنین با توجه به ناکارآمدی آموزش حضوری و عدم دسترسی بسیاری از دانش آموزان به اینترنت و تلویزیون، ما دانش آموزان، به خصوص دانش آموزان دبیرستان تقاضای تعطیلی سال تحصیلی آینده را داریم. زیرا اگر همین طور پیش برود، دانش آموزان بسیاری با پایه بسیار ضعیف، به پایه بعدی می روند.لطفا همه ی این جوانب را در نظر بگیرید، سپس تصمیم خود را اتخاذ کنید. دوستان، به سایت کارزار برید و موافقت خودتونو با تعطیلی سال تحصیلی آینده اعلام کنین. تو گوگل سرچ کنین کارزار تعطیلی سال تحصیلی. متشکرم
  • نا شناس IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    17 6
    نمیدونم چرا هر چی که میشه به مدرسه ها حمله میکنن که آقا بیاین تعطیلش کنیم چطوری این همه سازمان واداره دارن کارمیکنن با کمترین فاصله ولی چطور میشه که کلاس های درس بافاصله 1.8 وضدعفونی مداوم بازکردنش خطرناکه عزیزان کلاسای درس شلوغیشون به اندازه شلوغی جاده چالوس نیست شما اگه به فکر بچه هاتون بودین می نشستین خونه هاتون تا این وضع بهتر شه تابدبختا بتونن برن راحت درسشون رو بخونن
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    44 11
    اونایی که بچه کلاس اولی دارین راضی نشین ایجوری اولو شروع کنن این بچه ها امساا به این شکل بخوان کلاس اول برن همه مقاطع لنگ میزنن
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      20 3
      ما ها که نرفتیم چی . فکر کن و حرف بزنید لطفا اخه من نمیدونم یسال عقب بیفته چیمیشه اخه توروحدا یسال عقب بندازید
    • مطهره IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      14 0
      باهاتون موافقم
  • نسیم IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    20 5
    کاش کلا یکسال تعطیل بشن با این سر درگمی نمیشه درس خوند
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    14 15
    مدارس رو حضوری بزار. برای سال نهم و دوازدهم بقیه رو غیر حضوری بزاری.
  • مجید IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    17 9
    فقط از یه برنامه شاد همراه با آموزش صدا وسیما بهتر هست استفاده کنبم تا اینکه هرمدرسه در کنار شاد از برنامه های دیگه استفاده کنه چون بعضی مدارس با زدو بند های مدیر و شرکت مورد نظر سر مایه مدرسه رو هدر میدن .باتشکر
  • فاطمه IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    4 13
    بچه‌های‌روستا‌ها‌از‌بچه‌های‌شهرستان‌هاکمه‌ مثلا‌تو‌شهرستان‌کلاس‌هشتم‌40یا50نفره ولی تو‌روستا‌9یا10‌نفره‌ خب‌میشه‌تو‌روستا‌مدرسه‌ها‌حضوری‌باشه‌ البته‌با‌‌رعایت‌اصول‌بهداشتی
  • مرادی IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    17 7
    خواهش میکنم لطفا امسال رو تعطیل کنید اگه بچه ها برن فاجعه میشه آخه چطور میشه !!! همون یک روز درمیان مگه نمیگیرن؟! من یکی که بچه ام رو نمیفرستم یکسال نره هیچ اتفاقی نمیوفته نهایت یکسال عقب میمونه بهتر از اینه که بره و خدایی نکرده چیزی بشه
  • نسرین‌فرهادی IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    16 9
    مدرسه‌های‌روستا‌ها‌حضوری‌باشه‌ البته‌با‌رعایت‌اصول‌‌بهداشتی
  • هموطن AE ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    18 11
    کلاسهای درس را حضوری کنید برای این ملت فرقی نمیکنه چون همین دانش آموزشون را که حاضر نیستن بفرستن کلاس حضوری در مدرسه، برمیدارن راه میوفتن میرن شمال پس بچه ای که براحتی و با وجود کرونا شمال میره و مسافرتهای دیگه میبرندش مدرسه هم میتونه بره
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    32 13
    بچه من رودیدم نمونده که بزارم بااین شرایط بده مدرسه کنکوردیدیم که چطوری رعایت میکردن
  • شیربن IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    20 4
    اگه امکانش هست اصلا امسال کلا مدارس تعطیل بشن اگه یک سال مدرسه نرن هیچ اتفاقی نمیفته فوقش یک سال دیرتر درسشون تموم میشه چه کاریه که تو این وضعیت کرونا بچه ها اذیت بشن و با استرس درس بخونن حتی از برنامه شاد هم استفاده نکنن چون هیچ فایده ای نداره اصلا بدرد نمیخوره لطفا یه فکری کنین نه هی بگین بچه ها رو به دو گروه تقسیم میکنیم
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    23 7
    مدارس تعطیل باشه جون بچه ها مون در خطره مجازی بچه چی یاد میگیره یا بزارن از فروردین ۱۴۰۰ به بعد شاید واکسن ساخته بشه تا اون موقع
  • S IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    27 9
    ازتون خواهشمندم مدرسه هارو باز نکنید اخه یعنی تو وضعیت زرد کسی کرونا نداره
  • سید IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    32 16
    من بچم امسال مدرسه نمیره چون جونش از هر چیزی برام مهمتره سر جون بچهاتون ریسک نکنین اونا نمیفهمن شما که میفهمین پس ازشون محافظت کنین
  • D.A IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    28 16
    چی میگن بعضیا مدرسه ها تعطیل شده حتما می‌خواین برین مسافرت ولی خیال درس شیمی من یه دانش آموزم کلاس ها مجازی به درد نمیخوره نمیشه هم که یه سال از مدرسه عقب بیفتیم این حرف تنبلاس مدرسه ها حضوری باشه بهتره چطور پاساژها پره اشکال ندارن کرونا فقط تو مدرسه هس اصن کسی به دانش آموزان فکر نمیکنه
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    28 11
    دو ماه مردم بشینن تو خونه کرونا کلا تموم میشه ولی بعضیها فکر میکنن فقط حوصله اوناست که سر رفته پا میشن می رن بیرون زندگی آشنایی که تحمل کردن را هم خراب میکنند ما دوست داریم کرونا نباشه بچمون بده مدرسه که هم بادوستاش بازی کنه هم درس بخونه هم تکلیفش را خودش انجام بده ما نگاه کنیم رفع اشکال کنیم که اونم هم درس بخونه هم از زندگی لذت ببره
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    18 8
    لطفا رسیدگی کنین کرونا خیلی بدتر شده نمیشه به مدرسه رفت چی ازجونمون مهمتره خب مدرسه هارو تعطیل کنینن مگه چی میشه خواهشا موضوع جونمون هست حالا خودم هیچی این داداشای کوچیکم چی ای خدا خواهش میکنم
  • لیلا IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    24 10
    با سلام باز گشایی مدارس جدای از اینکه کار خطرناکی هست بی فایده هم هست او بچه هایی که پدر و مادر بر سطح سواد پایین دارن با این کتابای جدید و فوق آموزشی جدید چطور میخوان درس یاد بگیرن کی باهاشون دو منزل کار کنه،هر چند هیچ وقت محیط خونه مثل مدرسه نمیشه و مطمئنا خیلی از بچه ها امسال خوب درس یاد نمیگیرن
  • سمیرا IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    19 18
    من بچه کلاس اولی دارم اگر قراره یه هفته برن بهتره یکی از والدین همراه بچه کل مدت باشه چون بچه تو این سن تنهایی از پس خودش بر نمیاد