شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
۰ نفر

پتروشیمی کردستان از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۱۶۱ هزار و ۱۰۴ تن پلی‌اتلین سبک به فروش رسانده که از این میزان ۸۱ درصد آن صادر و ۱۹ درصد هم به واحدهای تولیدی داخلی از طریق بورس عرضه شده است.

پتروشيمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان مجموع فروش تولید شرکت پتروشیمی کردستان در سال گذشته را ۲۲۶ هزار و ۷۸۴ تن اعلام کرد و گفت: از این میزان ۲۳ درصد آن به واحدهای داخل کشور فروخته و ۷۷ درصد آن هم به خارج از کشور صادر شده است.

پیمان الماسی یادآور شد: ۱۰۰ درصد ارز حاصل از صادرات توسط این واحد تولیدی در استان براساس تاییدیه بانک مرکزی برگشت داده شده است. صادرات این محصول پتروشیمی به این دلیل است که تولید آن در داخل کشور مازاد بر مصرف است.

با توجه به اینکه محل واحد تولیدی شرکت پتروشیمی کردستان در یک شهرک صنعتی تخصصی واقع شده، مسئولان استان همواره از سرمایه‌گذارانی که قصد فعالیت در زمینه تولید صنایع پایین دستی را دارند دعوت می‌کنند از این فرصت برای سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوند و همه شرایط لازم را برای تسهیل در این زمینه فراهم کرده‌اند.

نخستین کارخانه پتروشیمی کردستان در زمینی به مساحت ۱۲۹ هکتار و در نزدیکی روستا سرنجیانه از توابع شهرستان سنندج احداث شد و ظرفیت اسمی آن تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن سبک است.

کد خبر 542401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha