وزیر بهداشت فرانسه گفت میزان چرخش ویروس کرونا در میان افراد زیر ۴۰ سال در فرانسه چهار برابر بیشتر از این میزان در افراد ۶۵ سال و بالاتر است، اما هشدار داد که میزان عفونت در میان سالمندان و افراد آسیب‌پذیر هم در حال افزایش است.

Health minister

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز اولیویه وران مانند رئیس‌جمهور امانوئل ماکرون گفت نیاز به قرنطینه کامل دوباره برای جلوگیری از انتشار ویروس وجود ندارد، اما اقدامات محلی می‌تواند به کار بسته شود تا مانع افزایش موارد کرونا در فرانسه و سایر کشورها شود.

وران گفت: «وضعیت فرانسه استثنایی نیست، بلکه در سایر کشورهای اروپایی وضعیت مشابهی دیده می‌شود.»

فرانسه روز شنبه اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته افزایشی ۳۶۰۲ موردی در شمار موارد کووید-۱۹ در این کشور رخ داده است که کمتر از افزایش روز قبل است. اما در اوائل هفته پیش شمار موارد روزانه در این کشور به بالاترین مقدار پس از برداشته شدن قرنطینه رسیده بود.

شمار افراد بستری‌شده و نیازمند به مراقبت‌های ویژه‌ هم اخیرا نوسان داشته است.

وران گفت آلودگی متقاطع میان گروه‌های جمعیت- افراد کم‌سن تر در سنین ۲ تا ۴۰ سال و سالمندان- از قبل داشت رخ می‌داد.

او بدون اعلام جزئیات گفت اقدامات تازه‌ای به زودی به کار بسته خواهد شد.

به گفته وران مهمانی‌ها و تجمع‌هایی که قواعد فاصله‌گذاری اجتماعی در آن رعایت نمی‌شوند، اکنون به منبع اصلی واگیری ویروس بدل شده‌اند، در حالیکه در اوائل تابستان محل‌های کار مکان اصلی انتشار ویروس بودند.

به گفته وران در بسیاری از موارد ناقلان جوان‌تر ویروس بدون علامت بوده‌ند یا علائم چندانی نداشته‌اند.

پلیس در شهر پاریس برای جشن‌های احتمالی پس از مسابقه یکشنبه شب (۲ شهریور) میان تیم پاریسن ژرمن و تیم بایرن مونیخ در بازی نهایی لیگ قهرمانان اروپا دارد آماده می‌شود و مقامات می‌گویند مقررات ماسک زدن را اعمال می‌کنند و ماسک‌های محافظ در محل‌هایی مانند خیابان شانزه لیزه توزیع خواهند شد.

کد خبر 543006

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha