چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۶
۰ نفر

سیدرضا رحیمی: «دیروز بعدازظهر وقتی پدرم به منزل آمد، اولین چیزی که به من گفت خبر ظرفیت پذیرش امسال و تعداد شرکت‌کنندگان کنکور بود.

خبر خوشحال‌کننده‌ای بود. تقریباً نیمی از داوطلبان در آزمون کنکور پذیرفته می‌شوند. این خبر نشان می‌داد که دیگر کنکور نمی‌تواند مثل گذشته سخت باشد. همان روز با آقا مجتبی، همسایه طبقه بالا، صحبت می‌کردم که می‌گفت:«زمانی که ما برای کنکور درس می‌خواندیم کلی اعصاب و روان ما به هم می‌ریخت؛ تازه تضمینی هم برای قبولی وجود نداشت.»

   آقامجتبی تعبیر جالبی از این موضوع داشت، می‌گفت: «درحال حاضر شرایط طوری است که برای هر داوطلب آماده و درس خوانده یک صندلی در دانشگاه در نظر گرفته شده و فقط داوطلب با بالابردن سطح علمی خود مکان این صندلی را تغییر می‌دهد، در حالی‌که در گذشته برای رسیدن به صندلی و قبولی در دانشگاه باید رقابت سختی را پشت سر می‌گذاشت.»

شاید شما هم خبر فوق را در روزنامه‌ها یا سایر رسانه‌ها خوانده یا شنیده باشید. مهم‌ترین نکته ‌این است که هر داوطلب متوسط به بالا، فقط با مرور آموخته‌های خود و دقت بیشتر روی آنها می‌تواند بهترین نتیجه را از کنکور امسال بگیرد. به‌ عبارتی برای این که با این موضوع واقع‌بینانه‌تر برخورد کنید، لازم است که پرسش‌های کنکور سال‌های قبل را براساس میزان یادگیری خودتان تحلیل کنید و یا ببینید که پاسخ چه تعداد از پرسش‌ها را می‌دانید و چه پرسش‌هایی را نیاز دارید دوباره مرور کنید و به چه پرسش‌هایی اصلاً نمی‌توانید پاسخ دهید.

اگر شما از داوطلبانی در حد متوسط هستید، پرسش‌های گروه اول تعداد قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین با کمی هوشیاری و مدیریت زمان و توان خود، در زمان باقیمانده می‌توانید به رشته دلخواه خود دست پیدا کنید.

کد خبر 54408

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز