دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران در بخشی از سخنان خود از تعریض و عقب‌نشینی کامل در خیابان دماوند تا پایان سال ۸۷ خبر داد.

او که به مناسبت بهره‌برداری از ناوگان مکانیزه خدمات شهری سخن می‌گفت، افزود: معضل آب‌های سطحی منطقه ۸ (سبلان، خیابان دماوند و میدان امام حسین) نیز حل می‌شود به‌طوری که دیگر در این مناطق مشکل آبگرفتگی معابر وجود نخواهد داشت.

قالیباف در جمع خبرنگاران نیز در مورد آخرین وضعیت تملک گورستان شرق تهران گفت: پیگیر تملک زمین‌های مربوط به گورستان شرق تهران هستیم.

وی هرگونه اختلاف نظر با سازمان حفاظت محیط زیست در مورد ساخت این گورستان را تکذیب و اضافه کرد: همه استانداردها برای احداث این گورستان با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط بوده است.

ارزش اقتصادی زباله

قالیباف در مراسم بهره برداری از ناوگان جدید جمع آوری زباله همچنین با اشاره به این که در آینده نزدیک زباله‌ها در شهر تهران به گونه‌ای ارزش پیدا می‌کنند که خود مردم نسبت به ارزش اقتصادی آن آگاه خواهند شد، گفت: حجم روزانه زباله تهران ۷ هزار ۵۰۰ تن در روز است که در برخی از روزها، نظیر روزهای پایانی سال این حجم به ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن در روز هم می‌رسد.

وی گفت: از آنجایی که در همه جای دنیا، جمع‌آوری زباله به شکل هفتگی صورت می‌گیرد،  طرح این موضوع که در برخی از نقاط تهران روزانه ۲ تا ۳ ‌‌بار زباله جمع‌آوری می‌شود، برای ما خجالت آور و برای آنها بیشتر شبیه یک شوخی است تا واقعیت.

وی با بیان این که تا ۲ سال پیش، جمع‌آوری زباله‌ها از حاشیه خیابان‌ها به شکل غیراستاندارد بود، از اجرای طرح جمع آوری مکانیزه زباله و متعاقب آن کاهش آلودگی‌ها و اعتراضات مردم نسبت به وضعیت زباله سخن گفت و تاکید کرد: اگر مخزن زباله‌ای کثیف باشد یا زباله چند روز در کنار مخزن باقی بماند، نشان دهنده تخلف از طرف ماست و هیچ حرفی در آن نیست.

وضعیت کارگران شهرداری

مسعود کرباسیان، معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز گفت: در ۲.۵ سال گذشته،  خدمات شهری از طریق ۱۲ هزار کارگر بیگانه و یک‌هزار و ۱۰۰ وانت نیسان صورت می‌گرفت  اما در شرایط فعلی، دیگر خبری از وانت‌های کوچک برای جمع‌آوری زباله نیست و ماشین آلات به کار گرفته شده در شهر تهران، مطابق با استاندارد ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ دنیا هستند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بخش کارگری خدمات شهری در مورد اسکان و حقوق و پاداش و عیدی و سایر نیازمندی‌های خود هیچ مشکلی ندارند و دیگر شغل کارگری شهرداری که پیش از این تصور می‌شد، فقط اتباع بیگانه در آن می‌توانند فعالیت کنند، شأن پایینی ندارد.

کد خبر 54448

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز