فرهنگسرای رسانه با برپایی برنامه‌ های ویژه عزاداری سیدالشهدا(ع) در ایام شیوع کرونا با شیوه‌ای متفاوت از هر سال میزبان عزاداران امام حسین(ع) است.

فرهنگ سرای رسانه

همشهری آنلاین - زهرا کریمی :«مهدی محمدی» رییس فرهنگسرای رسانه درباره برنامه‌های این مرکز در ایام محرم و صفر گفت: «فعالیت‌های فرهنگسرای رسانه در عزای سیدالشهدا(ع) به ۲بخش عمده فضای مجازی و اجرای صحنه‌ای تقسیم می‌شود. در فعالیت‌های صحنه‌ای تمام تلاش خود را به کار بردیم تا با برگزاری برنامه‌ها در فضای باز و رعایت اصول بهداشتی میزبان عزاداران امام حسین(ع) باشیم.»


وی در تشریح برنامه‌های صحنه‌ای این فرهنگسرا گفت: «برنامه ویژه ای با عنوان کآرام جان می‌رود... با مشارکت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه مطبوعاتی نشرآوران از آغاز محرم با اجرای زنده نقاشی پرده عاشورا توسط استاد محمدرضا محمدحسین برگزار می شود. این برنامه از روز پنجم شهریور ماه همزمان با ششمین روز ماه محرم با یادی از خبرنگاران درگذشته مهدی شادمانی، روح‌الله رجایی، سهیل گوهری، آیدین روشن‌ضمیر و... با اضافه شدن بخش‌هایی مثل شعرخوانی شاعران آیینی، مدیحه‌سرایی، معرفی کتاب و... شکل دیگری به خود گرفت.»

این برنامه ویژه که تا ۲۶ مهرماه ادامه خواهد داشت ساعت ۲۰:۴۵ تا ۲۲ در فضای باز فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود و شبکه آموزش سیما هم آن را پوشش خواهد داد. او افزود: «برنامه تلویزیونی بفرمایید روضه، نیز با مشارکت فرهنگسرای رسانه روی آنتن شبکه آموزش رفت.»
محمدی اضافه کرد: «۲ برنامه ویژه با هدف زنده نگه داشتن آیین‌های سنتی در عزای امام حسین(ع) اجرا خواهد شد. نقل عاشقی اجرای مجالس پرده‌خوانی و نقالی حسینی با مشارکت پردیس تئاتر تهران تا دهم شهریور ماه در محله قبا میزبان علاقه‌مندان است و برنامه بلندا با اجرای آیین سنتی چارپایه‌خوانی با مشارکت مدیریت فرهنگی و هنری منطقه ۱۷ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا ۳۰ شهریور ماه در محله قبا برگزار خواهد شد.»


رییس فرهنگسرای رسانه در توضیح ‌برنامه‌های ویژه این مرکز در فضای مجازی گفت: «رونمایی کتاب زیبایی محض تازه‌ترین اثر محمدجواد واسعی و برنامه روایت معجزه با محوریت مرثیه‌خوانی گروه هنری خانواده کوچک در رثای سرور و سالار شهیدان از جمله برنامه های مهمی است که از ابتدای ماه محرم در فضای مجازی انجام شد.»

وی افزود: «اینفوگرافی روایت محرم هم روایتی از ۱۰ شخصیت مطرح واقعه عاشوراست که اول تا دهم شهریور ماه، ساعت ۲۰ در صفحه اینستاگرام فرهنگسرای رسانه بارگذاری می‌شود.»


محمدی از آغاز به کار گالری مجازی «رسانگار» در فرهنگسرای رسانه و برپایی ۴ نمایشگاه مجازی در این گالری خبر داد و افزود: «نمایشگاه خوشنویسی رندان تشنه‌لب با نمایش آثار استاد حامد توسلی، نمایشگاه گروهی عکس روایت محرم، نمایشگاه نقاشی خط شوق وصال آثار معصومه حیدرپور و نمایشگاه عاشورا در نقاشی سنتی ایرانی آثار استاد محمدرضا محمدحسین اول شهریور تا ۱۵ مهر ماه در گالری مجازی رسانگار برپا می‌شود.»

فرهنگسرای رسانه برای ثبت تصاویر تغییر شکل عزاداری در محرم امسال، فراخوان سوگواره عکاسی «بیرق» را در ۲ سطح حرفه‌ای و موبایلی منتشر کرده است که علاقه‌مندان تا پایان شهریورماه می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این سوگواره ارسال کنند.

علاقه‌مندان برای شرکت در برنامه‌های حضوری می‌توانند به خیابان پاسداران، خیابان شهید گل‌نبی، خیابان شهید ناطق‌نوری، میدان قبا، جنب بوستان پایداری، فضای باز فرهنگسرای رسانه مراجعه کنند.  @farhangsararesaneh نشانی این مرکز در فضای مجازی است.

کد خبر 544513

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha