همشهری آنلاین: نخستین ایستگاه‌های سنجش آلودگی صوتی شهر تهران به زودی راه اندازی می‌شود.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا از نصب تابلوهای اطلاع رسانی آلودگی صوتی در 5 نقطه شهر تهران خبر داد و گفت: به زودی ایستگاه‌های سنجش آلودگی صوتی این نقاط نیز توسط واحد صوت شرکت کنترل کیفیت هوا راه اندازی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران یوسف رشیدی با بیان این مطلب اظهار کرد: این نخستین بار است که تابلو و ایستگاه های سنجش آلودگی صوتی در کشور راه اندازی می‌شود و سعی بر آن است که تا پایان سال همه مناطق 22 گانه شهر تهران به این امکانات مجهز شوند.

وی گفت: هزینه راه‌اندازی هر ایستگاه سنجش آلودگی صوتی حدود 35 میلیون تومان و هر تابلوی نمایشگر حدود 16 میلیون تومان پیش‌بینی شده است و تابلوهای اطلاع رسانی  تراز معادل صدا، تراز فشار صدا یا تراز لحظه‌ای نشان می‌دهد.

رشیدی افزود: شهروندان در قسمت تراز معادل، صدای معادل شب را در بازه زمانی 22 الی 7 صبح و صدای معادل روز را از 7 الی 22 شب با توجه به کاربری قرار گرفته در محل مشاهده و می‌توانند آن را با استانداردهای محیط زیست مقایسه کنند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا تاکید کرد: در واقع تابلوهای اطلاع رسانی وضعیت تراز صدا را به سه صورت مجاز، غیر مجاز و بحرانی و بین 20 تا 110 دسیبل است ، نشان می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: صدای مجاز روز در کاربری‌های تجاری 65 دسیبل و در شب 55 دسیبل است که ناحیه بحرانی ناحیه‌ای است که تراز صدای آن 15 دسیبل بیش از حد تعیین شده باشد.

یوسف رشیدی با تاکید برآنکه خطرات ناشی از آلودگی صوتی در برخی موارد از آلودگی هوا نیز بیشتر است، گفت : 5 تابلوی نخست اطلاع‌رسانی در میدان نبوت واقع در منطقه 8، سه راه طالقانی در منطقه 7، سه راه زیبا دشت در منطقه 22، ترمینال خاوران منطقه 15 و بزرگراه شهید کاظمی در منطقه 19 نصب شده است.

کد خبر 54491

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز