مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم گفت: مرحله اجرایی طرح اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از مادر ایرانی با پدر غیرایرانی در قم آغاز شد.

شناسنامه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عباس شیرمحمدی عصر سه‌شنبه ۱۱ شهریور اظهار کرد: در راستای آیین‌نامه اعطای تابعیت ایران به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی مصوبه سیزدهم خرداد سال ۹۹ هیات وزیران مرحله اجرایی این طرح در قم از فردا ۱۲ شهریور در دفترهای ۱۸گانه خدمات اتباع خارجی استان شروع می‌شود. متقاضیان این طرح قبلا از طریق سامانه اداره کل اتباع استانداری ثبت‌نام کرده‌اند و دفاتر فوق نیز به‌تدریج با این افراد تماس می‌گیرند تا برای تشکیل پرونده مراجعه کنند.

مدیر کل اتباع قم خاطرنشان کرد: کسانی که موفق به ثبت‌نام نشده‌اند نیز باید در سامانه یادشده ثبت‌نام کنند تا ما اسامی آنها را به دفاتر تحویل دهیم و کار تشکیل پرونده اعطای تابعیت انجام شود. برای تکریم ارباب رجوع، اجرای طرح به بخش خصوصی واگذار شده است تا بعد از ظهرها نیز امکان انجام کار وجود داشته باشد.

شیرمحمدی با بیان اینکه پیش‌ثبت‌نام اجرای طرح  از ۲ ماه پیش در استان شروع شده و تاکنون نیز حدود ۷ هزار تَن ثبت‌نام کرده‌اند افزود: این طرح در همه استان‌های کشور به اجرا گذاشته می‌شود و قم در موضوع پیش‌ثبت‌نام از استان‌های دیگر جلوتر است.

مدیر کل اتباع استانداری قم در ادامه تعداد اتباع موجود در این استان را ۲۱۰ هزار تَن ذکر کرد و گفت: عمده خارجی‌های مستقر در قم را اتباع کشور افغانستان تشکیل می‌دهند. قم چهارمین استان کشور در موضوع اتباع خارجی است، ولی با توجه به تک‌شهرستان بودن آن، پس از تهران دومین استان به شمار می‌آید.

کد خبر 545401

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha