مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: تاکنون تنها ۶ بازار ناایمن در سطح این کلانشهر برای ایمن‌سازی ابنیه و تاسیسات ساختمانی خود تشکیل پرونده داده‌اند.

سرای عزیزالله‌اف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آتشپاد دوم امیر عزیزی، چهارشنبه ۱۲ شهریور افزود: پس از اعلام ضرب‌العجل شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد برای ایمن‌سازی اماکن عمومی این کلانشهر، در مرحله نخست ۱۲ بازار ناایمن در سطح مشهد شناسایی و اعلام شدند. مهلت قانونی برای ایمن‌سازی این بازارها هفته آینده به پایان می‌رسد، اما تاکنون فقط متولیان شش بازار برای ایمن‌سازی تشکیل پرونده داده‌اند.  

وی به ورود دادگستری به موضوع ایمن‌سازی اماکن در این کلان‌شهر اشاره و بیان کرد: در صورت بی‌توجهی مالکان اماکن ناایمن اقدامات قضایی و پلمب آنها انجام خواهد شد. موضوع ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن در مشهد از تیرماه امسال با جدیت در دستور کار قرار گرفته ‌است.  

۱۷ تیرماه امسال، چند روز پس از حادثه انفجار و آتش‌سوزی در مرکز درمانی سینا اطهر تهران، شهرداری مشهد به مالکان ساختمان‌های بلندمرتبه، مجتمع‌های تجاری و اماکنی در این کلان‌شهر که توقفگاه خودرو آنها مورد استفاده عمومی است اما "تاییدیه ایمنی" ندارند مهلتی دو ماهه برای پیگیری و اخذ تاییدیه داد تا اگر مدیران چنین مکان‌هایی ظرف دو هفته برای اصلاحات مراجعه نکنند، به ‌عنوان ساختمان و مجتمع ناایمن معرفی و مقابل آنها تابلوی بنای ناایمن نصب شود و در این خصوص اطلاع‌رسانی عمومی لازم انجام شود.

بر همین اساس سازمان آتش‌نشانی مشهد در پایان مهلت مقرر شده از سوی شهرداری این کلانشهر، نام و مشخصات ۱۲ مجتمع و بازار فعال اما ناایمن را در سطح این کلان‌شهر اعلام و آنها را به شهروندان مشهدی معرفی کرد.

"سرای عزیزالله‌اف واقع درکوچه عباس‌قلیخان، پاساژ فیروزه واقع در چهارراه شهدا، مجموعه ۱۱ سرای تجاری در محدوده خیابان هفده شهریور، بازار حضرتی واقع در خیابان نواب صفوی، بازار مرکزی واقع در چهارراه شهدا، پاساژ مدرس واقع در خیابان چهارطبقه، بازار مولوی واقع در بلوار مصلی، پاساژ فردوسی واقع در چهاراه خسروی، بازار حکیم و مجتمع تجاری امینی واقع در ابتدای خیابان امام خمینی(ره)، بازار رضا واقع در میدان بیت‌المقدس و مجتمع مسکونی تجاری‌زیست خاور واقع در میدان شریعتی" به عنوان "مجتمع‌های ناایمن" در مشهد معرفی شده‌اند.

کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد با ۳۲۸ کیلومترمربع مساحت شامل ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری است.  

همچنین این کلان‌شهر از خدمات هزار و ۲۰۰ آتش‌نشان در قالب ۴۵ ایستگاه آتش‌نشانی برخوردار است.

کد خبر 545578

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha