سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

گروه ورزشی - کریم اعظمی: «امارات را در بازی برگشت خیلی راحت‌ می‌بریم.» این جمله‌ای بود که بعد از تساوی ناامید کننده تیم‌ملی مقابل امارات در تهران از زبان علی دایی گفته شد.

تیم او در سخت‌ترین شرایط و در اوج انتقادات در ورزشگاه القطاره العین 3 امتیاز سرنوشت‌ساز از امارات گرفت تا ایران یکی از شانس‌های مسلم صعود از این گروه باشد.

دایی در گفت‌وگو با همشهری از بازی شاگردانش ابراز رضایت کرد و قول داد که تیم‌ملی در بازی‌های‌ آینده نمایش بهتری داشته باشد.

  • به‌نظر شما شکست دادن امارات کار خیلی سختی بود؟

بله، به نظر من سخت بود ولی بازیکنان خیلی خوب کار کردند و تمامی خواسته‌های تاکتیکی‌ام را در زمین پیاده کردند. من اطمینان داشتم که امارات را شکست می‌دهیم.

  • پس از تساوی در بازی رفت، در کنفرانس مطبوعاتی گفتید که امارات را در زمین خودش شکست می‌دهید. با چه استنباطی این حرف را زدید؟

چون بازیکنانم را می‌شناسم و می‌دانم که آنها بهترین هستند. تیم‌ملی در این بازی سخت مستحق کسب 3 امتیاز بود و فراموش نکنید که گرمای وحشتناک امارات به شدت ما را آزار می‌داد. درضمن به هیچ عنوان تصور نمی‌کردم که حریف ما نسبت به چند سال پیش این‌قدر پیشرفت کند. آنها انگیزه بسیار زیادی برای شکست دادن ایران داشتند ولی این اجازه را به اماراتی‌ها ندادیم.

  • نکته قابل توجه برطرف شدن نقاط ضعف‌ ما در این بازی بود و برعکس بازی رفت نمایش قابل قبولی داشتیم. به‌نظر شما چه عاملی باعث شد که تیم‌ملی 3 امتیاز را بگیرد؟

ما روی نقاط ضعف و قوت حریف کار کردیم و با شناخت بیشتری مقابل امارات قرار گرفتیم. در ضمن این را هم باید در نظر گرفت که تیم‌ملی بازی تدارکاتی خوبی نداشت و شاید عمده‌ترین مشکل ما عدم هماهنگی بازیکنان بود.

  • گویا بعد از بازی با یکی از گزارشگران عرب زبان درگیری لفظی داشتید.

مشکل خاصی نبود، فقط آن مترجم حرف‌هایم را به اشتباه ترجمه می‌کرد و من هم به او هشدار دادم.

  • قبول دارید که خط دفاعی ما در طول 90 دقیقه چند اشتباه مسلم داشت؟

به‌نظر من مدافعان عالی کار کردند و این چندان تعجب‌آور نیست که در طول
90 دقیقه آنها اشتباه کنند. اماراتی‌ها فقط قصد ارسال توپ‌های بلند را داشتند ولی اعتقاد دارم که مدافعان ما مهاجمان حریف را به‌خوبی پوشش دادند.

  • در چند بازی اخیر چرا مهاجمان ما در گلزنی ناکام بودند؟

من از عملکرد آنها رضایت کامل دارم و مهم این است که خواسته‌هایم را در زمین پیاده کنند. در ضمن مهم نیست که چه کسی گل‌ بزند.

  • می‌گویند عنایتی بعد از اینکه از لیست تیم‌ملی برای بازی با امارات خارج شد به حالت قهر اردو را ترک کرد، این موضوع صحت دارد؟

خیر، این موضوع به هیچ‌ عنوان صحت ندارد ولی متاسفانه بعضی‌ها قصد ایجاد حاشیه‌ دارند.

  • البته چنین شایعه‌ای را روزنامه‌های اماراتی مطرح کردند.

روزنامه‌های خودمان هم به آن دامن زدند در حالی که می‌توانستند واکنشی نشان ندهند.

  • به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی برای آرایش 11 بازیکن ثابت به ترکیب ایده‌آل خود رسیده‌اید؟

برای من تمرین کردن و آمادگی بازیکنان مهم است و البته تاکتیک حریف هم در چیدن ترکیب نقش دارد.

  • دعوت از فریدون زندی حرف‌ و حدیث‌های زیادی را به وجود آورد ولی او مقابل امارات یک گل سرنوشت‌ساز زد. از عملکرد این بازیکن رضایت دارید؟

زندی یکی از بهترین فوتبالیست‌های تیم‌ملی است و در این چند سال به‌خاطر پوشیدن پیراهن تیم‌ملی ایران خیلی ضرر کرد. من فوتبال فریدون را دوست دارم و می‌خواهم به او کمک کنم، خوشبختانه زندی هم نشان داد که یک فوتبالیست باهوش و استاندارد است.

  • بازی با سوریه را چطور می‌بینید؟

به نظر من سخت‌تر از بازی با امارات است چون آنها آخرین شانس خود را برای صعود امتحان می‌کنند ولی فکر نمی‌کنم مشکل خاصی به وجود بیاید. باید سوریه را ‌ببریم تا بازی آخر مقابل کویت تشریفاتی شود.

  • به‌نظر شما از این گروه صعود می‌کنیم؟

در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توانم با اطمینان حرف بزنم ولی هدف اصلی ما این است که به عنوان تیم اول صعود کنیم.

  • برای دو بازی آخر بازیکن جدیدی به اردو دعوت می‌شود؟

خیر، ولی بعد از این دو بازی شرایط را بررسی می‌کنیم و به طور حتم بازیکنان جدیدی به تیم‌ملی دعوت می‌شوند.

  • برخی‌ها معتقدند تیم‌ملی در صورت صعود به مرحله بعد کار بسیار سختی در پیش دارد، نظر شما چیست؟

از الان در مورد مرحله بعد حرف نمی‌زنم. بهتر است که پله به پله پیش برویم.

  • موضوع علی کریمی به کجا رسید، گویا گفته‌اید که نیازی به او ندارید؟

من گفتم که علی کریمی مصدوم است و در این شرایط نمی‌توانیم از او استفاده کنیم. حالا نمی‌دانم دیگران چه برداشتی داشتند.

  • استقلالی‌ها به این دلیل که شما با حضور جباری در اردوی این تیم مخالفت کردید، نسبت به این موضوع اعتراض شدیدی داشتند.

استقلال باید به فدراسیون نامه می‌زد و به طور رسمی درخواست می‌کرد که جباری را می‌خواهد اما آنها به هیچ عنوان این کار را نکردند و از طریق فردی پیگیر این کار بودند که هیچ نقشی در این فوتبال ندارد.

شما دیدید که در بازی قبلی جباری را به اردوی استقلال فرستادیم ولی این‌بار آنها درخواستی نداشتند و من نمی‌توانستم چنین کاری انجام دهم.

  • امیر قلعه‌نویی هم در مصاحبه‌ای به‌شدت به این موضوع اعتراض کرده و گفته که تیم‌ملی با ندادن جباری به ما عیدی داد.

من جواب آنها را نمی‌دهم و در تیم‌ملی همه چیز طبق نظم و اصول پیش می‌رود. متاسفانه استقلالی‌ها با افکار عمومی بازی می‌کنند ولی باید بگویم که در تیم‌ملی مثل گذشته خبری از رابطه و بی‌نظمی نیست و همه چیز طبق قانون پیش‌ می‌رود.

سرپرست استقلال شب قبل از بازی با پگاه گیلان در این مورد با من صحبت کرد و خودش هم تایید کرد که باشگاه اشتباه کرده و باید برای در اختیار گرفتن جباری به فدراسیون نامه می‌زد.

جالب اینجاست که نامه استقلالی‌ها ساعت 12 روز دوشنبه به فدراسیون رسید که فقط 5 ساعت به بازی استقلال و پگاه مانده بود. اگر آنها جباری را برای بازی برگشت می‌خواهند بهتر است که از همین الان به‌طور قانونی اقدام کنند.

کد خبر 54588

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز