محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مجلس گفت: پیشنهاد ما اصلاح قانون و اختصاص سهمیه به هر فرد است، نه خودرو.

بنزین

به گزارش همشهری آنلاین محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در برنامه دست خط بیان کرد: پیشنهادی را مطرح کردیم که الان در شرایط کنونی استفاده از یارانه هایی که در اقتصاد کشور بارها بدان اشاره شده به صورت نابرابر بهره گرفته می شود؛ یعنی کسی که ماشین بیشتر و خودروی بیشتر دارد، یارانه بیشتری دریافت می کند. اگر بخواهیم خلاصه پیشنهاد را بیان کنیم این است بجای اینکه به هر خودروی سهمیه بدهیم، به هر فردی سهمیه بدهیم یعنی بگوییم هر ایرانی چه میزان یارانه از بنزین دارد، چه خودرو دارد و چه خودرو ندارد.

وی افزود: آن که استفاده می کند که استفاده می کند و آن که استفاده نمی کند بتواند از مابه التفاوت یارانه خود بر اساس روش علمی و تخصصی استفاده کند.

 پورابراهیمی در پاسخ به این سوال مجری برنامه دست خط که آیا این طرح شدنی است؟ گفت:  روی این کار کرده‌ایم و کار کارشناسی انجام شده و این به عدالت نزدیک تر است. می تواند مصرف سوخت را به نرخ منطقی‌تر برساند. قطعاً اثر مثبت در ایجاد فضایی دارد که در مدیریت انرژی و حامل های انرژی مطرح می شود.

طرح جدید سهمیه‌بندی بنزین برای دولت بار مالی ندارد

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به طرح مجلس مبنی بر تغییر سهمیه بندی بنزین از خودرو به خانوار به باشگاه خبرنگاران گفت: ما طرح تغییر سهمیه بندی بنزین را در مجلس دهم قبل از گرانی بنزین ارائه کرده بودیم که روزانه یک لیتر بنزین به ازای همه مردم تعلق گیرد به نحوی که کارت بانکی سرپرست خانوارها شارژ شود، اما متاسفانه این طرح با عدم موافقت رئیس جمهور مواجه شد.

وی افزود: بر اساس طرح جدید، دولت باید مبلغ بنزین را با نرخ آزاد به حساب مردم واریز کند، البته طبق بررسی‌های ما این امر هیچ بار مالی برای دولت ندارد و در واقع بنزین به جای خودرو به نفرات اختصاص می‌یابد.

امیرآبادی فراهانی تأکید کرد تنها ۵ درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی دارای وسیله نقلیه هستند و طرح تغییر سهمیه بندی بنزین از خودرو به خانوار به نفع خانوارهای دهک پایین خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس تاکنون ۶ بار طرح مذکور را مورد بررسی قرار داده و بنده نیز بارها با ارگان‌های مختلف و کارشناسان صحبت کرده‌ام و اجرایی سازی این طرح هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد و اگر این طرح به تصویب مجلس و شورای نگهبان برسد یک خانواده سه نفره ۹۰ لیتر بنزین با قیمت ۱۵۰۰ تومان دریافت خواهند کرد.

سامانه ای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و  بودجه مجلس نیز درباره طرح مذکور گفت: برخی خانوارها خودرویی ندارند، بنابراین اگر بنزین بر اساس تخصیص به اشخاص سهمیه بندی شود دهک‌های کم درآمد نیز می‌توانند از سهم بنزین برخوردار شوند.

وی افزود: تصویب این طرح می‌تواند موجب انگیزه در افراد برای کاهش  مصرف بنزین  شود و این امر اثرات مثبت زیست محیطی را به دنبال خواهد داشت، همچنین این طرح باعث افزایش صادرات  می‌شود.

بر اساس طرح فوق اگر افراد تمام سهمیه خود را استفاده نکنند، سهمیه باقی مانده از طریق سامانه‌های بانکی، قابل واگذاری به دیگران خواهد بود و یا در آخر هر ماه به شرکت پالایش و پخش بازمی‌گردد و معادل قیمت متوسط ماهانه آزاد بنزین در کارت بانکی صاحب خودرو شارژ می‌شود تا بتواند کالای ایرانی خریداری کند.

افراد باید بتوانند بنزین خود را در بورس عرضه کنند 

مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درباره این طرح گفت: انتظار داریم با تصویب و اجرای طرح مبتنی بر تخصیص سهمیه بنزین به هر خانوار به ازای هر کدملی، کاهش آثار تورمی در دهک‌های پایین‌تر، کاهش فاصله طبقاتی و ضریب جینی در اقتصاد ملی از نتایج مهم طرح «سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار» باشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس  گفت: پیش بینی شده سامانه‌ای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند درنظر گرفته شود.

فریدون عباسی، رئیس کمیسیون  انرژی مجلس نیز گفت: طبیعتا همه افراد کشور دارای خودرو نیستند و وقتی بنزین تنها در اختیار افراد دارای وسیله شخصی که از دهک‌های بالای جامعه هستند قرار می‌گیرد، یعنی امتیازی تنها به بخش محدودی از جامعه تعلق گرفته است.

وی افزود: بهتر است که تخصیص بنزین بر اساس کد ملی و به همه افراد کشور تعلق گیرد و حتما باید تدبیری شود که افراد بدون خودرو بتوانند سهم خود را در بورس و یا  به روش‌های دیگر عرضه کنند.

به نظر می‌رسد که طرح «تغییر سهمیه بندی بنزین از خودرو به خانوار» در صورت تصویب می‌تواند عدالت را در حوزه سهمیه بندی بنزین برقرار کند، اما باید دید طرحی که چندین سال است با نام‌ها و اشکال مختلف مطرح می‌شود و هربار به در بسته می‌خورد، این بار عملیاتی خواهد شد؟.

کد خبر 546221

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 55
  • نظرات در صف انتشار: 22
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    33 6
    اصلا این سهمیه بااین ماشینهای پرمصرف به چه دردمیخوره که حالادنبال عدالت هستیدهرطرحی دادیدعوض بهترشدن وضع مردم بدترشده
  • محمد IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    36 3
    آقا لطفا این کارت های بنزینو فعلا بدن الباقی پیش کش چند ماهه که داریم بنزین آزاد میزنیم چرا مملکت همش شده وعده وعید
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    38 3
    خودتون هم نمی دونید چیکار می کنید
  • م IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    39 3
    شما وضعیت خونه را درست کن خیلی زنگی.مستاجرا را خونه دار کنید.آدم میشناسم سه تا خونه داره ماشین نداره
  • نفیسی US ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    61 1
    روزی یک لیتر بنزین خوب حالا حساب کنید که مردم با یک لیتر بنزین چه می توانند کنند عملا هیچ. همین کارشناسی کارشناسان سبب گردید مغز گردو شود دویست و پنجاه هزار تومان نان 1500 تومان و خانه کم کمش یک میلیار تومان جدا که باید به اینها جایزه نوبل را داد
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      11 8
      خخخخ جوک قشنگی گفتی هه
  • صادقی TW ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    24 2
    برای خودروهای خدماتی چکار باید کرد؟؟؟؟؟
  • محمدحسین جلیلی IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    22 3
    متاسفم .با این ایده هایی که دارید کار میکنید .اصل حرفتان را به ملت بگوئید .بنزین سهمیه شد تمام‌ .چرا دوباره هی ....بهم میزنید ..مشکل ملت را حل کنید ..سیل زده .زلزله زده .زیر آوار مانده وغیره ..پول خورها .فسادها ..فقط چسبیدید به بنزین که اونم از ملت بگیرید ..هزینه آب وبرق و گاز را درست کنید .ملت دیگه سیر شده ..سعی کنید تا دیر نشده کمی از مشکل را حل کنید .در عرض این چند ماه چرا خیری انجام داده اید ..اونم از خودرو سازیتان چرا قیمت را اینجوری کردید و ملت را از حکمت فاصله انداختید در هرجا سخن از های وهوی است ..از هر طرف به ملت انگشت نزنید..
  • رضا IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    52 2
    اینها دردی از مردم دوا نخواهد کرد اوضاع شما از مردم بدتر ومردم بدتر ازشما
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    50 4
    لطفا بس کنید این چه طرح های من درآوردیه
  • زهرا IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    36 2
    ما بدبختم که موش آزمایشگاهی هر کسی میاد یه طرحی رو ،رو زندگی ما امتحان میکنه ببین جواب میده یا نه!!!!!!!!!!
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    57 11
    این کار بسیار بد است
  • مقدم IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    28 2
    سلام برسردبیر وروزنامه نگارتن محترم اقا وقت ان نرسیده جواب این نماینده وامثالهم داده شود که فقط معنی عدالتدرتوزیع بنزیناست وبس بابا دنبال اثل مطلب که گرانی وتورم دمار از روزگار مردم دراورده بروید نه کاسه گدایی بدست مردم بدهید خودرو دارها مالیات وعوارض واشتغال زایی دارند این کار شما عدالتخواهی نیست وسرگرم کردن وخیانت به مردم است
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    29 24
    عالیه اگر این کارو بکنند
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    23 41
    بسیار کار خوبی است ولی رئیس جمهور نمی گذارد
  • بهروز IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    15 37
    بنده دوست دارم سهم بنزین خودرا در مرز به کشور عراق بفروشم آنجا پول بیشتری میدهند
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    34 9
    برای خندیدن دیگه نباید سراغ جوک ولطیفه رفت بجاش باید رفت سراغ طرحهای مجلس برای عدالت در جامعه وطرحهای دیگر مجلس
  • جمال IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    29 7
    با سلام متاسفانه در کشور ما ایران کارها به ظاهر کارشناسی شده و این کارشناسی بعد از گذشت زمان مشکلات ادیده ای برای دولت و مردم در بر دارد که عدم زیرساخت درست و اصولی و آینده نگر نبودن عواقب آن را در بر دارد. در کشور سهمیه بندی سوخت چندین بار تا به امروز انجام گرفته و هر ساله یک بازی جدید دیگر این خود مشخص کننده برنامه نداشتن مسئولین را میرساند، و فقط مردم متضرر چنین پیامدهایی میشونند. مگر میشود افرادی که خودروی از رده خارج و غیراستاندارد ( وانت ها ) که مستقیم به تورم گران شدن میوه و ... ربط مستقیم داشته را نادیده گرفت که این افراد خودروی گران خریداری کنند عوارض سالانه ، مالیات ، بیمه سالانه ، معاینه فنی ، تعمیرات و استهلاک خودرو ، و نان آور خانوار باشند و افراد دیگر جامعه که خودرو نداشته سهمیه سوخت دریافت کرده و با قیمت آزاد در بورس بدون کارشناسی ( قماربازی ) با نرخ آزاد بفروشنند این خود عامل گرانی و تورم را ببار می آورد . چرا کشور را دچار تنش و آشفتگی مردم کرده اید، که شاهد تمسخر منافقین و تضعیف کشور باشیم. سهمیه سوخت وانتها که مشخص بود دوباره کم شد و الباقی صادرشد و ....
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    24 7
    با سلام و احترام طرح تخصیص بنزین به افراد خیلی بهتر است تا اینکه بنزین به خودرو تعلق گیرد خانواده ای هست که 5 خودرو دارد و خانوادهع ای هست که اصلا خودرو ندارد پس تخصیص سهمیه به خودرو بدور از عدالت ایت طرح جدید خیلی بهتر استدست افراد ارایه کننده واقعا درد نکند
  • رضا IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    17 12
    بهتر است قیمت یک لیتر بنرین بر پایه فوب خلیج فارس به حساب ملت واریز شود خودشان تصمیم می گیرند بنزین بخرند یا ارزاق. آن زمان اکثریت ملت هر روز دعا می کنند قیمت بنزین افزایش پیدا کند. با این حساب پدر قاچافچی و کشورهای دیگر از گرانی بنزین، در خواهد آمد.
  • مرتضی IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    13 9
    طر سهمیه بندی به ازای هر فرد بهترین روش است و دولت میتواند به ازای هر نفر مقدار سهمیه بنزین در نظر بگیرد ،خواه ماشین داشته باشد یا نداشته باشد وقیمت آن را ماهیانه به حستبش واریز نماد ودر عوض بنزین را آزاد وبا قیمت آزاد در پمپ بنزین ها عرضه نماید یعنی بنزین به ازای کارت ملی افراد سهمیه بندی شود وحشت این کار این است آن کسی که چند ماشین دارد فقط از یک سهمیه استفاده میکند وآن کسی هم که ماشین ندارد بنزینش را چند ماشین دارها مصرف نکرده اند الان آنهایی که پول دارند وانتی خریده اندویا تاکسی خرید ه اند وصرفا از بنزینش استفاده مینمایم در حالیکه شرعا اینکار مشکل دارد چون آن سهمیه ماشین های عمومی بخاطر حل مشکل مردم به آنها داده میشود نه برای سو استفاده مرفهین
  • ناشناس IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    30 25
    بهترین طرح هستش........
  • محمد IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    16 13
    این آقایان به جای اینکه کشور را در مسیر درست توسعه قرار دهند و از صدها نوع ماده اولیه ای که در کشور وجود دارد استفاده بهینه برای تولید محصولات گران قیمت بکنند و اشتغال زایی کنند چسبیده اند به مسئله بنزین که اگر کل آنرا بین مردم تقسیم کنند باز رقم به درد بخوری نخواهد بود لذا باید مثل آقای احمدی نژاد به دنبال کارهای اساسی باشند و عدالت فقط از طریق یارانه تحقق نمی یابد
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    34 14
    طرح مزخرفی است بوی فساد از آن می آید
  • حسین IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    26 11
    خاک توی سرتان با حکمرانی تان ، هر روز بفکر کارهای ارتجاعی هستید و نمی توانید ثروت خدا دادی این کشور را ندارید درست کنید, وجود اینها مایه ننگ وطن است
  • ﻣﺠﺘﺒﻲ IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    36 4
    ﺑﺎﺯ ﭼﻪ ﺧﻮاﺑﻲ ﺩﻳﺪﻳﺪ ﺑﺮاﻱ ﻣﺮﺩﻡ
  • هموطن IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    13 2
    باید عرض کنم که همین الان هر نفر تقریبا ماهانه پنجاه و پنج هزار تومان دریافت میکند در صورتی که اگر این طرح به تصویب برسد هر نفر ماهانه فقط چهل و پنج هزار تومان دریافت میکند؟؟؟؟؟؟؟
  • ناشناس IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    12 1
    والا همش میگین کمیته وبهزیستی خیلی کسانی هستن که خودرو ندارندپول بنزین حقه همه است همه مشکل دارند پول بنزینو بدین یارانه رواضاف کنین مردم گرفتارن هرروز یه سازی میزنین من خودم خانواده هفت نفره هستم نه خونه دارم نه ماشین یارانه معیشتی هم بهم تعلق نگرفت چونکه دخترام رفتن سفرخارجه این چه حرفیه میزنین برین اون دوزدیایی که میکنن میفرستن خارج اوناروبرسی کنین خدا خودش میدونه مابا چه بدبحتی زندگی میکنیم شما که ازجیبتون نمیدین که ناراحت باشین پول نفت حق ملت ایرانه همین ۴۵تومان هم میدین اگه نیاز دارین بردارین براخودتون
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    10 4
    مافیای بنزین سلاطین بنزین نمیزارن یه طرح بعد از گذشت سال ها اجرا بشه
  • علی حسینی IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    9 4
    خیلی خوبه اول اعلام کردن ماهی نفری40لیتر بدون اخذ مبلغ اون60لیتر جای خودش حالا هم میگن 30لیتر بجای اون 60 لیتر با 1500 وبقیش هم تو بورس بفروسه اون دهک پایینه با سه برابر اون پولو خرج. کنه تا کافی نت بنزینشو بفروشه وآخر سال هم یه اضحار نامه هم از دارائی براش بیاد بابت فروش نفت آقا شدنیه کار خوبیه اینا کاری نمیکنن به نفع مردم حتما کاسه ای زیر نیم کاسشون هست
  • بیژن IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    19 7
    چقدر مردم ایران بدبخت شده اند خدا به فریاد برسد از دست بنده اش خیری ندیدم هر طرحی که داده می شود مرد بیچاره تر می شوند
  • داوود IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    40 5
    طرح کاملا عادلانه است کسانی که چند خودرو دارند از این طرح راضی نیستند
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    10 3
    گرانی وسهمیه بندی بنزینه که مملکت را نابود کرده-خیلی کشورها نفت وبنزین ندارند ولی وصعشون خیلی بهتره-چون کشورهای که مثل ما بنزین دارند،بنزین را درداخل گران عرضه میکنتد وخودبخود دردنیا هم گران میشه-وخودمان وعلی میماند وحوضش با گرانی بنزین
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    11 21
    شما نمایندگان غیر از بنزین و گران کردن کالا مردم و کشور را دارید نابود میکنید چون کار دیگر بلد نیستید اما یک شبه به حساب تون 231میلیون واریز میشه صدا تون در نمیاد خدا از شما نگذر
  • بهروز IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    14 0
    شما منافع خودتان درنظر میگیرد نه ملت
  • هادی IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    13 3
    سلام انشاالله این طرح سهمیه بندی بنزین به هرفردباکدملی تصویب شودوافرادفاقدخودروهم بتوانند ازاین سرمایه ملی به حق خودبرسند.باتشکر
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    10 3
    اگر این طرح بهانه ای برای افزایش دوباره قیمت بنزین نباشد( همانطوریکه ازلحن صحبت آقای پور ابراهیمی هم استشمام می شود: روی این کار کرده‌ایم و کار کارشناسی انجام شده .......می تواند مصرف سوخت را به نرخ منطقی‌تر برساند) وٍثانیاً: احتمال زیاد تورم و بازار سیاه فروش بنزین توسط مردم درست شود.از طرف دیگر نظارت مستمر هم که متأسفانه در کشور ما وجود ندارد. باید مسئولین خیلی دقت کنند.
  • ناشناس IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    9 6
    جمع کنید این مسخره بازیهارو تخم مرغ شده ۳۵ هزار تومن بقیه چیزا هم همینطور اونا رو درست کنین دنبال چی هستین
  • یک شهروند IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    14 3
    همیشه بعد از این که بنزین رو گرون. میکنند وصدای مردم در میاد این حرف ها رو میزنند بعداز یه مدتی صدای مردم که خوابید یادشون میره
  • اگاه IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    14 2
    تجربه نشون داده طرح های مسولین در طی سالهای متمادی جز بدبختی چیزی برای مردم بویژه طبقه پایین نداشه . بیچارگی مردم از این حرفا گذشته خودتون هم خوب میدونین لطفا خرابتر نکنید نمیخواد درست کنید
  • کاوه IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    14 4
    به نظر من مبلغ سهمیه بنزین هرنفر به حسابش واریز کند انکه ماشین دارد خودش بنزین میخرد وانکه ماشین ندارد ازپولش بهره میبرد
  • مرتضی IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    5 2
    سلام: روزی چوپانی از سر نداری قمه خودش را میفروخت یکنفر از راه رسیدو پرسید آیا با غلاف شمشیر عوضش میکنی؟چوپان خندیدو گفت پس نان شب بچه هایم را چه کنم؟ حالا داستان ما داستان همان چوپان است .بنزین را که نمیتواند بخورد ماشین هم ندارد .پس باید بفروشد وبجای آن فرمان خالی خودرو را که میتواند بخرد!
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    12 1
    فقط روی یارانه،وبنزین مانور زبانی میدن،ملت کارندارن،
  • سعید IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    12 4
    طرح بسیار خوبیه این طرح به عدالت نزدیکتر هستش
  • بهرام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    12 2
    اینم ی بازی دیگه برای ترکوندن حباب قیمتهاست
  • M IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    12 0
    کسی که خودرو داره هزینه هایی داره اونو حساب نمیکنیدقطعات گرون شده،بیمه،تعمیرات ،لاستیک،پس اینا قبول نیست،،بجا این طرح های مزخرف من دراوردی یک نفرو از خانواده ها از بازنشستگان استخدام کنید ،،صد تومن بنزین شما چدردی از مردم دوا میکنه،،خودرو داران هزینه های زیادی بیجهت از گرونی متحمل میشن اونم حساب کنید
  • ناشناس IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    16 0
    اقای پور ابراهیمی بورس درست کردی حالا نوبت سوخت است اظهار نظر نکنی برای مردم بهتر است
  • علی IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    15 0
    خوب است به افرادی هم که یارانه انها قطع شده لابد دو باره فکری بحال بر قراری یارانه انها می شود .
  • ابهری FR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    10 1
    درود بر نخبگان مجلس، این علامه ها لطف کنند به فر مایند وقتی به 50 تا 60 میلیون نفر روزانه مبلغ یک لیتر بنزین پرداخت شود چگونه بار مالی ندارد. اسامی کارسناسان اقتصادی و اجتماعیبانی این روش را بهمردم معرفی فرمایید تا مورد تشویق قرارگیرند. این طرح واقعا منحصر به نخبگان این مجلس است. مثلطفا دارو را نیز به همه بطور مساوی تقسیم کنید تا یارانه آن را فقط بیماران استفاده نکنند.
  • علی IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    16 0
    مزخرف
  • سید مرتضی موسوی IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    11 0
    این سوال باید از نمایندگان مجلس پرسیده شود.اگر این طرح به تصویب برسد یارانه نقدی و معیشتی قطع می شود؟ اگر قطع شود این طرح به ضرر نیازمندان است چون اگر قیمت نفت پایین بیاد قیمت بنزین هم پایین میاد
  • DE ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    9 5
    بهترین کار ولی نمیگذارند انگار عده ای عمدن میخواهند فقرا به فلاکت بیفتند
  • ناشناس IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    7 8
    کی می‌خواهند سهمیه بندی برای مردم انجام بدهند که اعدالت اجرابشه
  • غریبه IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    1 0
    خداوکیلی شما به فکر مردم ایران هستین یابدبخت کردن آنها یا پرکردن جیبتان هستین به امام حسین قسم ماداریم درعذاب زنده مانی میکنیم نه زندگی دیگه بسه
  • IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    11 0
    سال ۱۴۰۰ نزدیکه مشکلات بی پولی فقر گرانی چند برابر میشه