چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۴
۰ نفر

فیلم‌های موبایل، پل خورشید، در راه انتقام، سکسکه بی بی، روباهان کوچک و بی‌نظمی در تعطیلات آخر هفته از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود.

فیلم سینمایی موبایل پنجشنبه 23 خرداد ساعت 22 در قالب برنامه سینما یک از شبکه اول سیما روی آنتن می‌رود. این فیلم محصول مشترک آمریکا و آلمان را دیوید ر. الیس سال 2004 به‌مدت 94 دقیقه با نقش‌آفرینی جیسن استیتم، کیم بیسینگر، ویل بینبرنیک، جسیکا بیل و کریس اوانز ساخت.

 فیلم تلویزیونی پل خورشید ساخته فریدالدین نیکجو جمعه 24 خرداد ساعت 16 از شبکه یک پخش می‌شود. این فیلم بر مبنای فیلمنامه حمیدرضا پورعلیمحمد با مشارکت سیمای استان‌ها و مرکز کهگیلویه و بویراحمد و شبکه دنا ساخته شده و بهناز جعفری، جمشید جهانزاده، رضا فیاضی، مارال اصغریان، مسعود شریف، مسعود کشاورز و چند بازیگر بومی در آن بازی کرده‌اند.

داستان پل خورشید درباره پل میان یونیت‌های تزریق گاز در شرکت نفتی گچساران است که چند مهندس جوان برای ترمیم پل عازم آنجا می‌شوند. لوکیشن‌های این طرح تلویزیونی در گچساران، تهران، اهواز و شیراز بود.

فیلم در راه انتقام با نام اصلی لایمی پنجشنبه 23 خرداد ساعت 23:40 روی آنتن شبکه دو می‌رود. این فیلم آمریکایی را استیون سودربرگ سال 1999 بر مبنای فیلمنامه لم‌‌دابز به‌مدت 89 دقیقه ساخت. در این فیلم که موسیقی متن آن را کلیف مارتینس ساخته، بازیگرانی همچون ترنس استامپ، لسلی آن وارن، لوئیس گوسمان و بری نیومن نقش‌آفرینی کرده‌اند.
 سودربرگ متولد 1963 و سازنده فیلم‌هایی مطرح جنسیت، دروغ‌ها و نوارهای ویدئویی، کافکا، خارج از دید، ارین براکوویچ، قاچاق و مجموعه فیلم‌های اوشن است. او اخیراً فیلم چه شامل دو فیلم آرژانتین و چریک را ساخت که در بخش مسابقه جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد. واژه لایمی در آمریکا برای تحقیر انگلیسی‌ها به کار می‌رود.

فیلم تلویزیونی سکسکه بی بی به نویسندگی و کارگردانی علیرضا ابراهیمی و تهیه‌کنندگی آرش رنجبر جمعه 24 خرداد ساعت 17:30 از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود. در این فیلم قدرت‌الله ایزدی، غفور نصوحی، پری کربلایی و حسن دهقان نقش‌آفرینی کرده‌اند.
این فیلم محصول صدا و سیما مرکز اصفهان و روایتگر زندگی پیرزنی است که همراه با پسرش رشید در یکی از محله‌های قدیمی اصفهان زندگی می‌کند. یک روز بی بی به‌طور ناگهانی دچار سکسکه می‌شود و رشید به همه می‌گوید دکترها گفته‌اند اگر سکسکه بی بی بند بیاید او می‌میرد.

فیلم سینمایی روباهان کوچک جمعه 24 خرداد ساعت 20:30 در قالب برنامه سینما چهار از شبکه چهار پخش می‌شود. این فیلم را ویلیام وایلر سال 1941 به‌مدت 116 دقیقه با بازی بت دیویس، هربرت مارشال، ترزا رایت و ریچارد کارلسن ساخت. لیلیان هلمن، آرتور کوبر، دوروتی پارکر و آلن کامبل فیلمنامه این اثر را بر مبنای نمایشنامه هلمن نوشتند.

این فیلم در 9 مورد از جمله بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر زن (دیویس و پاتریشیا کالینگ) نامزد اسکار بود. ویلیام وایلر (1981 ـ 1902) در دوران کاری خود که حدود شش دهه طول کشید در مجموع 12 بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردان بود و سه بار برای فیلم‌های خانم مینیور، بهترین سال‌های زندگی ما و بن هور برنده این جایزه شد.
فیلم بی‌نظمی ساخته تونی جیلیو نیز جمعه 24 خرداد ساعت 13:30 از شبکه تهران پخش می‌شود.

کد خبر 54645

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز