رئیس هیات قایقرانی مهاباد گفت: احمد احمدی، ملی‌پوش اهل این شهرستان برای شرکت در رقابت‌های بین‌المللی قایقرانی بادبانی راهی آلمان شده است.

قايقراني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهمن تدین افزود: مسابقات بین‌المللی آلمان ماه جاری به میزبان شهر کیل و با حضور قهرمانانی از کشورهای مختلف جهان در این رشته برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: احمد احمدی،  ملی‌پوش بادبانی کشورمان که برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ از سال گذشته به اسپانیا رفته است به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا و لغو این رقابت‌ها در اسپانیا ماندگار شده و تمریناتش را در این کشور ادامه می‌دهد.

رئیس هیات قایقرانی مهاباد با بیان اینکه این ورزشکار با آتیه  برای شرکت در این رقابت‌ها از اسپانیا راهی شهر کیل شده، افزود: این ملی‌پوش مهابادی دوران قرنطینه را در کشور آلمان پشت سر گذاشته و قرار است با شروع مسابقات توانایی های خود را محک بزند.

تدین بیان کرد: این رقابت در ۳۴ کلاس برگزار شده و احمدی در کلاس المپیکی" فین" به آب می‌زند و با حریفان خود رقابت می‌کند.

طبق برنامه ریزی کشور آلمان این مسابقات با محدودیت‌های بسیار زیادی به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شود؛ تعداد ورزشکاران شرکت کننده در این مسابقات کم بوده و برای هر کلاس تعداد مشخصی می‌توانند شرکت کنند.

طبق قانون برگزاری مسابقات همچنین به دلیل کاهش ریسک شیوع ویروس تنها ۷۰ مربی در این رویداد حضور دارند؛ استفاده از ماسک در تمام قسمت های برگزاری مسابقه اجباری است و تمامی پروتکل‌های بهداشتی نیز رعایت می‌شود و دولت آلمان برای خاطیان جریمه سنگینی نیز در نظر گرفته است.

احمد احمدی، متولد ۱۳۶۹ مهاباد و جزو سه نفر قایقران برتر رنکینگ آسیا در این رشته است که با سابقه ۱۰ سال عضویت در تیم ملی قایقرانی بادبانی، مقام هشتم جام جهانی ۲۰۱۶ چین را در کارنامه خود دارد.

قایقرانی بادبانی یکی از رشته‌های قایقرانی است که در دریاها و دریاچه‌ها انجام می‌شود؛ مسیر رقابت‌های قایق‌های بادبانی در دریاست و هدف اصلی این است که ورزشکاران به شکل یک مثلث مسیر مسابقه را در کمترین زمان و با کمترین امتیاز منفی طی کنند.

قایقرانی بادبانی یکی از ورزش‌های بازی‌های المپیک نیز به شمار می‌رود و از بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۰۰ میلادی تاکنون به طور مرتب برگزار شده است.

کد خبر 548170

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha