شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه‌ آمریکا ضمن ابراز ناامیدی نسبت به تحولات سیاسی روسیه گفت که این کشور دیگر تهدید استراتژیک برای آمریکا نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه‌ دارالخلیج، چاپ امارات، کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا، در مقاله‌ای که در شماره اخیر مجله‌ روابط بین‌الملل منتشر شده است، ضمن ابراز ناامیدی از تحولات سیاسی در روسیه گفت: تحولات سیاسی داخلی روسیه در هشت سال گذشته منجر به ناامیدی آمریکا شده است، بویژه اینکه ما در سال 2000 امیدوار بودیم که روسیه به لحاظ ارزش‌ها به ما نزدیک‌تر شود.

وی تاکید کرد: روابط آمریکا با کشورهایی نظیر روسیه و چین بیشتر بر اساس منافع مشترک و ارزش‌های مشترک استوار است. ما با روسیه نقاط مشترک بسیاری یافتیم و همین اصول مشترک، عامل امضای توافقنامه‌ استراتژیک میان جورج بوش رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور سابق روسیه در مارس سال جاری بود.

وی ادامه داد: اما روابط ما با روسیه تحت تاثیر موضع‌گیری‌های مسکو در زمینه روابطش با کشورهای همسایه و نیز در زمینه انرژی است.

وزیر امور خارجه‌ آمریکا افزود: روسیه دیگر آن اتحاد جماهیر شوروی سابق نیست و دیگر تهدید استراتژیک و دشمن دایمی محسوب نمی‌شود. روس‌ها در حال حاضر امکانات بسیار بیشتری در اختیار دارند و از آزادی فردی بیشتری نسبت به گذشته برخوردارند، اما این همان معیاری نیست که روس‌ها تمایل داشتند بر اساس آن قیاس شوند.

کد خبر 54904

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز