شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
۰ نفر

یک تن و ۳۷۵ کیلوگرم چوب و ۲۲ تن سویای قاچاق به عنوان نهاده دامی در ۶ ماه نخست امسال در در آران و بیدگل در استان اصفهان کشف و ضبط شده است.

قاچاق چوب

به گزاش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اسماعیل بایبوردی، فرماندار آران و بیدگل روز شنبه ۵ مهر گفت: واحدهای صنفی متخلف امسال نزدیک به ۱۵۰ میلیون ریال با ثبت هفت مورد تخلف از گشت و بازرسی ۸۴ واحد صنفی، جریمه شدند. گشت و بازرسی‌ها شامل واحدهای لوازم آرایشی و بهداشتی، دخانیات، نهاده‌های دامی، سموم، داروخانه‌ها، فروشگاه‌ها از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان در ۶ ماهه نخست سال‌جاری گزارش شده است.

وی به تشکیل ۹ پرونده در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در این شهرستان اشاره کرد و افزود: ۲ فقره آن مربوط به قاچاق موتورسیکلت و مابقی در حوزه قاچاق چوب بوده است. کشفیات فرماندهی انتظامی شهرستان آران و بیدگل در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در ۶ ماهه نخست سال‌جاری پنج هزار نخ سیگار قاچاق، سه هزار قطعه تجهیزات دریافت ماهواره، تعدادی عتیقه‌جات، ۲ هزار عدد ترقه و سه دستگاه موتورسیکلت بوده است. در راستای رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، با توجه به افزایش قیمت الیاف و نخ مورد نیاز واحدهای تولید فرش ماشینی در آران و بیدگل، بازرسی از این واحدها انجام و ۲ انبار به دلیل ثبت نشدن در سامانه جامع انبارها و جلوگیری از قاچاق کالا با تشکیل پرونده، تحویل اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شده است.

بایبوردی در ادامه اظهار داشت: یک تن و ۳۷۵ کیلوگرم چوب و ۲۲ تن سویای قاچاق به عنوان نهاده دامی در ۶ ماهه نخست سال‌جاری در این شهرستان کشف و ضبط شده است. قاچاق کالا یک ابرچالش برای اقتصاد کشور است و با وجود برخی اجناس و برندهای خارجی در ایران، قاچاق کالا می‌تواند دامنه گسترده‌ای داشته باشد و ضمن ایجاد اشتغال کاذب، زمینه‌های ورشکستگی صنایع داخلی کوچک و بزرگ را فراهم کند.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر و بیش از ۸۰۰ واحد تولیدی، در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

کد خبر 552322

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha