مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
۰ نفر

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری از مرمت و بازسازی سه بنای تاریخی دژ رشکان، کتیبه‌های وقفنامه و آتشکده ری در مدت سه ماه با اعتبار یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال خبر داد.

کتیبه ری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امیرمسیب رحیم‌زاده اظهار داشت: دژ رشکان که از بناهای تاریخی دوره اشکانیان است و در محله صفاییه شهرری  در جنوب استان تهران قرار دارد با اعتبار یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال بازسازی شده است. گفتنی است که ساماندهی محیط پیرامونی، بازسازی پله های ورودی و ایجاد زیرساخت از جمله فعالیت های انجام شده در بنای تاریخی دژ رشکان است.

رحیم‌زاده با اشاره به اینکه آشتکده ری (تپه میل) یکی از آثار تاریخی دوره ساسانیان است و در محور ری ـ ورامین واقع شده است، بیان کرد: مرمت سازه پوشش تالار اصلی، مسیر دسترسی و ساماندهی محوطه آتشکده ری از جمله اقدامات صورت گرفته در این اثر تاریخ است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری یادآور شد: ۴۰۰ میلیون ریال بازسازی و مرمت جزی تالار اصلی و محوطه آتشکده ری هزینه داشته و ۲۰۰ میلیون ریال هم برای مرمت ۲ کتیبه وقف بازار ری هزینه شده است، خط این کتیبه‌ها نستعلیق است و هر کدام ۱۲ سطر دارند که با دقت بالا مرمت و بازسازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه دو کتیبه بخشی از هویت و تاریخ وقف در بازارهای تاریخی و محوطه‌های پیرامون اماکن مذهبی شهرری را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: طرح حفاظتی مناسبی برای نگهداری این ۲ کتیبه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 553098

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha